
- 1 gall dindi d’uns 700 gr. (es pot fer amb pollastre)
- 1 ceba tallada a quarts
- 2 tiges d’api, tallades en juliana
- 3 o 4 brins de julivert fresc
- 3 cullerades d’herbes de Provença
- 5 cullerades de mantega
- sal i pebre
Deixar el gall dindi a temperatura ambient durant una hora.
Escalfar el forn a 220ªC.
Netejar el gall dindi. Esbandir-lo, dins i fora, amb aigua freda i assecar-lo amb paper de cuina.
Farcir-lo amb la ceba, l’api, el julivert i una cullerada d’herbes de Provença. Sal i pebre. Lligar-lo.
Untar el gall dindi amb la mantega desfeta. Escapar per sobre la resta d’herbes de Provença, sal i pebre.
Posar el gall dindi, amb el pit avall, sobre una safata per anar al forn untada amb mantega. Posar-ho al forn durant uns 30 minuts, tot i anant ruixant el gall dindi amb el suc que deixa anar cada 15 minuts.
Girar el gall dindi i continuar rostint-lo durant uns 20 minuts més, tot i havent baixat el forn a 170ºC. Continuar ruixant-lo amb el seu propi suc cada 15 o 20 minuts.
El temps de cocció hauria de ser d’unes 3 hores, 3 hores i mitja.
Retirar-lo del forn i cobrir-lo amb un paper d’alumini. Deixar reposar durant uns 20 minuts abans de servir.
Hola! Es clar que no ens importa que ens posis un enllaç, tot al contrari nosaltres encantats! També enllacem nosaltres el teu!
ResponElimina