*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dijous, 12 de setembre del 2013

Arròs amb sobrassada i calamars

Tenia poc temps i tenia una punta de sobrassada i un brou que restaven tristos a la nevera. Les mesures... Jo vaig aprofitar el que tenia, una punta de sobrassada, aproximadament mig litre de brou que vaig allargar amb aigua.

Ingredients: 
- un porro 
- un calamar
- arròs 
- brou Aneto de verdures
- sobrassada 
- pasta de tomàquet sec 
- sal 
- oli d'oliva verge 
- vi ranci 

Picar ben fi el porro, també pot ser una ceba, i posar en una cassola al foc, salar lleugerament. Tapar i deixar coure amb el seu propi vapor. Afegir el calamar tallat a talls regulars i deixar coure.
Quan estigui cuit afegir dues cullerades de postre de pasta de tomàquet sec, remenar i afegir un raig vi ranci. Deixar reduir.

En un pot posar a bullir el brou, el meu era de pollastre i com que sols en tenia mig litre hi vaig afegir aigua.

Posar l'arrós i remenar. Afegir l'aigua fins que cobreixi un dit per sobre l'arrós i deixar coure el temps que diu el paquet d'arrós.
Uns minuts abans picar la sobrassada i afegir-la per sobre l'arrós. Saccejar i deixar que acabi de coure.


Cal tenir compte amb la sal, la sobrassada ja acostuma a ser forta i el brou segurament també en porta.

4 comentaris:

Gemma ha dit...

Aquests arrossos d'aprofitament són els millors, el resultat sempre és una sopresa i normalment agradable!

Francesc ha dit...

Boníssim!!! Ja en tenia ganes de la recepta!!

CHARO ha dit...

boníssim!! fa un temps vaig fer un risotto amb sobrasada i tot i que sembla super pesat, el resultat és una meravella

Ricard Sampere ha dit...

Mai m'havia passat pel cap un arròs amb sobrassada i de llegir la recepta m'has fet agafar ganes...

Demà en un dels sopar que organitzo a casa, sé que un dels que vindran porta una sobrassada.. Segur que en sobre i ja va per arròs el proper cap de setmana.

Salut!

Segueixen aquest bloc