*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

diumenge, 1 d’agost del 2010

Coc de sardines

Tenia un sopar que he hagut d'anul·lar, m'he quedat a casa i he fet el coc de sardines del llibre Els dolços i els salats als forns de Vinaròs i que havia provat quan varem anar en bloc a Vinaròs i em va encantar.

Ingredients:
- 500 gr. de farina
- 125 gr. d'oli d'oliva verge extra
- 250 gr. d'aigua
- 10 gr. de sal
- 20 gr. de llevat de forner
- 1.500 gr. de sardines (neta i sense espina)
- 2 grans d'all
- 2 branques de julivert
- 20 gr. de pinyons

Barregem l'oli, l'aigua, la sal i el llevat un bol. Anem afegint la farina poc a poc sense deixar de treballar-ho (jo ho he fet amb el programa d'amassar de la Kitchenair) fins aconseguir un massa fina que deixarem reposar durant cinc minuts.

Estenem la massa amb les mans en una llanda untada amb oli. Jo hi he posat un paper per anar al forn i he untat el paper. Procurarem que quedi ben fina i amb una mica de vora als quatre costats.
Deixarem reposar la pasta 15 minuts.

Empolsarem la pasta amb una mica de farina i la mullarem amb un raig d'oli.
Disposarem les sardines, pell amunt, obertes pel mig. Han de quedar ben juntes per què al coure disminueixen molt. Al damunt de la sardina hi tornem a tirar un raig d'oli.

Enfornarem el cóc durant 20 minuts a 180ºC. Passat aquest temps hi afegirem els alls i el julivert picat i els pinyons i ho tornarem a enfornar durant 20 minuts mes.

4 comentaris:

starbase ha dit...

Sara Maria, jo en volia fer també amb peix, però no en tenia i per això l'he fet d'escalivada.

En realitat estic molt content del resultat també, com tú .

Una abraçada!
:-)

Sara Maria ha dit...

Hhehheeee... Jo tenia les sardines per fer les teves magnífiques sardines escabetxades... Però en no sortir al sopar em va venir de gust fer la coc de sardines que m'encanta!! Per això, com que no tenia prou sardines, la vaig fer meitat de sardines, meitat de tonyina i genial!! Crec que en faré més sovint i no tanta pizza, ja en tinc una recepta al cap però és un secret... (ceba, carabassó i formatge rulo)

starbase ha dit...

Sara Maria, és un secret deliciós i no et preocupis que no li dirè a ningú... :P

Cuinagenerosa ha dit...

sara, veig que prova l'estiu i el llibre dóna bones idees. ha d'estar molt bo aquest coc, espero el pròxim.
una abraçada!

Segueixen aquest bloc