*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dimecres, 8 de febrer del 2012

Taller de fotografia gastronòmica a Ca l'Esteve

A casa sempre hem viscut units a la fotografia, el meu pare va aprendre a revelar amb en Pere Català-Roca i ell va ser el primer que ens va introduir en aquest món fascinat.

Més tard, per estudis, jo en vaig estudiar tot estudiant disseny gràfic a l’escola LAI (ara ja tancada). Era el temps de la fotografia analògica, dels quartos foscos i de les ampliadores.
A casa improvisàvem un quarto fosc al lavabo, i ens hi tancàvem el meu pare i jo a revelar, amb les queixes de la meva mare per què era l’únic lavabo de la casa.

Després la meva tia em va deixar instal•lar el quarto fosc a la cuina del seu estudi del pis de sota casa. I va ser quan vaig fer un curs de fotografia a l’IDEP.
He tingut grans professors en les dues escoles, Lucho Poirot, Manel Ubeda, Enric de Santos entre d’altres.

Però en fotografia digital i, en especial, en l’edició de imatges, encara no he fet cap curs.
Aquí cal dir que considero l’edició de imatges digitals necessària, és equivalent al procés de laboratori de la fotografia analògica. No entenc donar per bona una imatge tal qual surt de la tarja de memòria. Això pot semblar molt clar si la imatge és en format RAW però no tant clar si són en format JPG.

Quan en Martí d’Apunts de cuina i de 365mm va proposar un taller de fotografia m’hi vaig apuntar sense pensar-m’ho, a més, anava acompanyat d’un dinar a Ca l’Esteve, i això era ja èxit assegurat.

A mi personalment em va interessar molt tot el que anava al voltant de l’histograma... No se si dic una bestiesa però em va semblar el sistema de zones (fotografia analògica) aplicat a la fotografia digital. Em proposo posar-m’hi a estudiar-ho i practicar-ho!

Gràcies a l’Starbase de decuina.net, se va poder seguir el curs via streaming, i un cop finalitzat podeu trobar els apunts i els vídeos del taller a la pàgina d’en Martí.

Us recomano el curs que prepara pels dies 25 i 26 de febrer, més informació aquí.

El dinar que ens va preparar en Xesco va ser magnífic, de ben segur que ara us faré salivar:

Tastet de sopa de farigola i pollastre
Molt equilibrada, és reconeixien els gustos perfectament

Amanida de favetes del hort, menta i pernil

Fresca, fresca, fresca

Corball amb carbó d’albergínia
Increïble el carbó d'albergínia

Garró amb patates a lo pobre i salsa de rocafort
Aquí ja hem quedo sense paraules, increïble

Pastís d’ametlles amb xocolata
Gens empalagós malgrat ho pugui semblar


Carquinyolis i roques de xocolata
Uns entreteniments deliciosos

Aigua i vi Tresnadons, d’elaboració pròpia de ca l'Esteve.

En acabar, no va faltar la sortida a la terrassa amb gintònics a la mà d’alguns i una xerrada animada com és habitual a les trobades gastroblocaires. Quines grans trobades que fem!

Mes fotos:

8 comentaris:

Cuinetes ha dit...

Va ser un dia molt maco! I vaig aprendre un munt de coses sobre fotografia! Tu ja n'erets una experta!! Que maca la història del teu pare i tu revelant al labavo i la mare queixant-se de fons... jajajaja!
Les fotos precioses! Te n'he agafat algunes! ;) L'Èric està guapíssim!!

Molts petons!!!

Tapa't de tapes ha dit...

Sara Maria, saps que fas molta enveja...? ;-) Quin curs més ben aprofitat! I sí, he salivat amb el menú. A casa també teníem un laboratori improvisat de fotografia. Pels meus germans i per mi, que érem petits, allò era un joc fantàstic. Ptonet!

Sara Maria ha dit...

Marina, si, és genial poder entrar en un quarto fosc a revelar!!
Cuinetes, l'Èric no està guapíssim, és guapíssim!! Ja te les enviaré amb més qualitat per correu electrònic!

Anònim ha dit...

Que guai el curs! Jo de moment em conformo amb el virtual, a veure si aprenc alguna coseta.
Una abraçada!

starbase ha dit...

Gràcies per la crònica i la simpatia ti per tot, reinaaaaaaa!!! :)

La Taula d'en Bernat ha dit...

Sí senyora, una gran crònica i una jornada molt productiva!

Petonets!
Anna

maragda ha dit...

Va ser una jornada memorable, entre el curs, el bon saber del Martí, l'àpat i la companyia,... I ara aquesta història familiar teva tan entranyable...

M'he apuntat al taller pràctic del dia 25, i ja estic com una cria amb sabates noves per anar-hi. A veure si coincidim!

Besades!

Sara Maria ha dit...

La Quinta del Luculus, jo aquest cop no m'hi he apuntat. Un altre cop ja coincidirem!

Segueixen aquest bloc