*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dissabte, 3 de setembre del 2016

Arròs amb fetges de pollastre, carxofes i pernil d'ànec

Em varen dur uns fetges de pollastre confitats en grassa d'ànec, d'Andorra, els podeu veure a la foto. No sabia que fer-ne, finalment he fet aquest arròs. He de dir que m'agraden els fetges, de pollastre, d'ànec, de conill, de vedella, de porc... Aquest, freds, també em varen agradar. Hi vaig posar les carxofes congelades per què era les que tenia a mà, també hi hagués pogut posar bolets.
L'André Bonnaure, gran expert de l'ànec, ens va dir en un curs que vaig fer que l'ànec no s'ha de coure amb oli d'oliva, sempre en la seva grassa, i si cal, en un oli neutre com el de girasol. Hi vaig posar vi ranci però també li hagués quedat bé vi blanc.

Ingredients:
- 120 gr. d'arròs bomba
- 1/2 litre de brou de pollastre Aneto
- 1/2 ceba tendra, era molt gran...
- 1 pebrot verd italià, era mitjà
- 300 gr. de fetges de pollastres confitats
- un grapat de talls de carxofes congelades La Sirena
- 50 gr. de pernil d'ànec
- herbes aromàtiques
- grassa d'ànec
- un raig generós de vi ranci

Picar la ceba ben petita i posar-la a sofregir en una cassola en grassa d'ànec. Salar lleugerament.
Picar el pebrot verd petit, i afegir-lo a la ceba. Aromatitzar amb herbes.

Mentre posar al foc el brou de pollastre.

Afegir a la cassola un grapat de carxofes, deixar que es descongelin i afegir els fetges de pollastres tallats a talls no massa petits. Tirar-hi el raig de vi ranci i deixar reduïr.

Posar-hi l'arròs i donar-li unes voltes. Quan el brou bulli afegir-lo a la cassola i remenar. Deixar el temps que marqui el paquet d'arròs. Vigilar-lo i, si cal, anar remenant de tant en quant.

Al final, si es vol s'hi pot tirar una picada de juliverts, all i altres herbes.
Al servir afegir a sobre els talls de pernil d'ànec.

Segueixen aquest bloc