*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

divendres, 9 de setembre del 2016

Conserva de tomàquets al natural de Joan Roca

Bé, no és del Joan Roca, més aviat de la seva mare. És al llibre "La cuina de la meva mare",  on hi ha una bona selecció de cuina tradicional, les receptes fonamentals d'El Celler de Can Roca, diu el subtítol. Em varen regalar forces tomàquets pera de l'hort d'un amic, i vaig pensar que era una bona manera de tenir-los per més endavant.
En alguna altre recepta els fan igual, excepte per la sal que hi posen en aquesta. 

Ingredients:
- 2 quilos de tomàquets pera de polpa dura
- aigua
- sal
- gel

Posar una olla amb aigua al foc. Prepareu un bol amb aigua freda i gel.
Quan bulli escaldeu els tomàquets als que haureu fet una creu al cul (per poder-los pelar millor). Poseu-los ràpidament en aigua freda per aturar-ne la cocció.

Peleu-los i premeu-los lleugerament per treure'n l'aigua. Aneu-los posant en pots de vidre que haurem esterilitzat en aigua bullent.
Han de quedar ben apretats per què quan els coem per tancar-los al buit mimbaran.
Poseu-hi un polsim de sal i tapeu-los hermèticament.

Posar-los en una cassola amb aigua freda, que que gairebé els cobreixi.
Coure'ls durant uns 25 minuts a partir que l'aigua bulli.
Apagar el foc i deixar-los refredar dins la cassola amb aigua.
Cal guardar-los en un lloc fosc i amb temperatura estable.


Segueixen aquest bloc