*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dijous, 13 de desembre del 2018

Pastís d'aprofitament de plàtans madurs

Per motius de salut, vaig estar passant una temporada a casa la mare. Feia temps que la mare no cuinava i la seva cuina és... Gairebé inexistent... L'hportavem carmanyoles per la setmana i se'ls escalfava al microones, ja no encenia els fogons... He hagut d'anar a casa meva a buscar alguns estris! Per tant, cuino amb el que tinc a la mà... Em recorda quan veia l'àvia cuinar... Sense tants estris... Però ella, a més, cuinava en una cuina de carbó!! Si, al vell mig de Barcelona, una cuina meravellosa de carbó... Llàstima que quan varen actualitzar la cuina, no la varen conservar... Jo era ben petita però la imatge la recordo bé.

A la mare li agraden els plàtans, però verds, quan comencen a veure´s negres ja no se'ls menja... Vaig estar aprofitant-los tot fent proves per fer-ne un pastís.
Aquí un dels resultats, segurament algú dirà que no es ortodoxa, jo sempre he pensat que la pastisseria no era tant exacta com es diu... Allò de “tanta farina com accepti” és tant poc exacte...

Bé, finalment vaig decidir fer-ne un amb un full i un bolígraf al costat... Aquí el resultat, però, tal com us dic, divertiu-vos fent proves!
Tampoc serà ortodoxa els procediments d'elaboració... Jo i la pastisseria mai hem estat massa amics.

(c)saramaria
Ingredients:
- 400 gr. de farina de kamut
- 100 gr. de raspadura de sucre
- 2 ous sencers
- 200 ml d'aigua
- 1 rajolí generós d'oli d'oliva
- 2 cullerades soperes curulles de Nesquik
- 3 plàtans madurs, molt madurs
- el suc de mitja llimona
- un polsim de sal
- tres cullerades soperes rasses de massa mare
- mitja pastilla de llevat fresc
- una cullerada sopera d'aigua
- 100 gr. de nous

El dia abans aixafo els plàtans amb el suc de llimona i ho deixo reposar a la nevera.

Primer barrejo la massa mare amb la cullerada d'aigua, el llevat i dues cullerades de farina (dels 400 gr). Ho deixo reposar en un lloc sense corrent d'aire i menys fred de la cuina.

Passo per farina les nous i les reservo.

Barrejo en un bol gran barrejo la farina, la sal i el Nesquik (és el que tenia a casa).

En un altre bol i amb ajut d'una batedora, munto els ous amb la raspadura de sucre... Quan s'ha desfet el sucre hi afegeixo un rajolí generós d'oli d'oliva.

Finalment barrejo, en aquest ordre, dins el bol de farina, l'aigua, els plàtans i els ous amb el sucre, quan està ben barrejat hi afegeixo la massa mare. Un cop està tot ben integrat, afegeixo, amb l'ajut d'una espàtula, les nous.

Deixo reposar la massa mentre netejo els estris emprats, barrejo amb l'espàtula i deixo reposar novament dins el motlle escollit untant amb oli d'oliva.

El deixo reposar mentre encenc el forn i aquest s'escalfa. El forn a 200 graus, a dalt i a baix (el forn que faig servir a casa la mare és molt vell i senzill i, segurament, no arriba als 200 graus però fent proves és el que m'ha anat més bé).

Segueixen aquest bloc