*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dijous, 10 de juny del 2010

Faves amb romesco i pollastre

Vaig poder assistir al Show de cuina catalana al Goya organitzat per Bonpreu. Presentat pel Pep Nogué, hi varem poder veure a Carles Gaig i Nando Jubany realitzant unes quantes receptes amb productes DOP i IGP catalans, la que segueix és una d’aquestes. La sommelier Meritxell Falgueras va anar proposant el maridatge dels plats. No hi va faltar sentit de l’humor, ganes i estimació per la nostra gastronomia. Gràcies a tots. En podeu veure una crònica més amplia a La Cuina de casa.

Ingredients:
- faves
- un pit de pollastre amb la pell
- sal
- aigua
- oli verge d’oliva
Per la salsa:
- nyores
- tomàquets escalivats sense pell
- una cabeça d’alls escalivats
- pa mullar en vinagre
- avellanes i ametlles crues
- oli verge d’oliva
- pebrot xoricer (o bitxo)

El pit es cou en una paella tapada amb l’oli just, amb la pell en contacte amb la paella. Reservar.

Posa a bullir aigua amb sal, quan bulli afegir-hi les faves, i abans que torni a arrencar el bull, treure-les. Reserva.

Mentre en un pot alt (per tal de triturar-ho amb el túrmix) posar la porpra de les nyores i del pebrot, els tomàquets i els alls escalivats, el pa mullar en vinagre, les avellanes i les ametlles, triturar-ho tot i anar-li afegint oli fins a aconseguir la textura desitjada. Corregir de sal.

Amanir de les faves amb la salsa de romesco i servir-les acompanyades d’uns talls de pit de pollastre.

8 comentaris:

starbase ha dit...

Quin greu em sap quan em perdo aquests 'saraos'...ja ho vaig dir i ho torno a dir que quan es programen em sembla que no es compta amb els que tenim jornada complerta a la feina.

El plat és molt atractiu, les faves m'agraden molt però com que a casa no triomfen, dubto que l'acabi fent.

:)

GURMET ha dit...

Faves i romesco una combinació que caldra cuinar.

MaryLou ha dit...

Va ser molt aprofitat el show, oi?
Encara no he fet aquesta recepta. Qué bones les fabetes amb romesco!!
Petonets

Teresa ha dit...

Sara Maria, vam passar una bona tarda, eh? aquestes favetes has d'estar molt bones! Bon cap de setmana!

Sara Maria ha dit...

Starbase, prova-ho amb pèssols... crec que haurà d'estar també d'allò més bo.

Maria ha dit...

Ostres tuuu, ha de ser una experiencia unica i el plat bonissim!!

Marta Padenous ha dit...

...jo també hi era!!! i no he fet post!!!...a veure si en faig algun de vnets!!
Ptnts

Gemma ha dit...

Va ser un bon show!

Segueixen aquest bloc