*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dimecres, 20 de febrer del 2013

Coca de llardons i pinyons

Els blocaires gastronòmics catalans tenim un bon costum, compartim receptes, en fem versions molt o poc diferents, intercanviem consells i trucs, ens prestem estris de cuina, participem en activitats diverses, intentant que sempre hi hagi respecte, alegria i companyonia.

Fa uns dies va ser Dijous Gras i tocava dur coca de llardons a la feina. Al bloc ja en tinc dues receptes, aquí i aquí. Aquest recepta la va compartir el bloc Cuinetes al seu facebook. És una manera ràpida i senzilla de fer una bona coca de llardons. Jo sols li he afegit la canyella. També si pot tirar un raig d'anís a sobre el sucre per acabar-la, però jo no ho he fet per que no m’agrada l’anís.

Ingredients:
- dues pastes de full de les que venen ja fetes i rodones
- 250 gr. de llardons picats 
- 250 gr. de pinyons 
- 100 gr. de sucre 
- canyella al gust, jo n'hi vaig posar una cullera de postres generosa 
- 1 rovell d'ou 
- una mica d'aigua

Primer estirem la pasta de full amb les mans donar-li forma quadrada, acabant-nos d'ajudar amb el rodet.

Sobre una de les fulles escampem els llardons, i posem l’altre fulla al damunt.
Enfarinem i amb l’ajut del rodet anem afinant la pasta.Quan més fina millor.
Jo en acabar d'afinar vaig tancar les vores amb un doblec.

Barregem el sucre amb la canyella i reservem.
Deixatem el rovell d'ou amb una mica d'aigua, pintem la coca i afegim els pinyons a sobre, prement una mica amb les mans.
Seguidament i tirem el sucre barrejat amb la vainilla.

Enfornem a 180ºC durant uns 20 minuts.

1 comentari:

JUEGO DE SABORES ha dit...

Me encantan las cocas! A veces hago algo parecido con la masa que me sobra cuando hacemos pizzas caseras!
Ana de JUEGO DE SABORES

Segueixen aquest bloc