*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dimarts, 21 de juny del 2016

Coques d'oli - amb pollastre i amb bolets

Del GirTour2016 vaig tornar amb productes que em van donar ganes de fer alguna recepta nova, la primer van ser els carbassons farcits que podeu veure aqui, fets amb una meravellosa botifarra dolça.
També varem tornar, com us deia al post, amb una farina excel·lent, en un primer moment vaig pensar en fer-ne un pa, però després vaig canviar de idea. Aquesta farina és fruit de la voluntat dels Forners artesans de les comarques gironines de recuperar els pans artesants de bona qualitat, i per això han recuperat també alguns blats que s'havien deixat de fer servir. Aquesta farina és d'un d'aquests blats.
De la visita a la planta i balneari de Vichy Catalán varem tornar amb un nou producte, el ViñaCHY, blanc, rosat i negre, una barreja de vi i aigua de Vichy que em recorda les porrons de vi i gasosa que feia els meu oncle.
Vaig decidir fer-ne aquestes dues coques que van quedar molt bones. La massa de les coques l'he fet a partir d'aquesta altre recepta.

Coca d'oli

Ingredients:
- 500 gr de farina
- 250 de ViñaCHY blanc
- 100 ml d'oli d'oliva verge
- un polsim de sal

La de pollastre:
- un pit de pollastre
- 100 gr de cansalada curada no fumada
- farigola
- romaní
- maoinesa (Hellmann's)
- sal
- oli d'oliva verge

La de bolets:
- bolets (jo he fet servir la barreja de bolets de La Sirena)
- all
- julivert
- llet de coco
- sal
- formatge Emmental ratllat

Fer una massa amb els ingredients per fer la coca, primer en un bol, i quan estiguin els ingredients integrats, acabar d'amassar sobre una superfície pintada amb oli i amb les mans també amb oli.
Estendre la massa amb ajut d'un rodet. La posem sobre una safata de forn, bé amb un paper de forn o una catifa de silicona. Estenem la massa amb ajut dels dits untants amb oli, no té per què quedar uniforme.

Posem 10 minuts al forn (180ºC), si us agrada més cuita una mica més, especialment la de bolets, per que la de pollastre ja s'acabarà de coure després.

Per la coca de pollastre:
Piquem la cansalada i la posem en un bol, tallem a daus petits el pit de pollastre i l'hi afegim.
Salpebrem i remanem per que quedi ben barrejat. Deixam reposar.

Untem la massa de la coca amb maionesa. A sobre hi posem la barreja de cansalada i pollastre. A sobre la farigola i el romani i un raig d'oli.

Posem al forn entre 20 i 30 minuts.

Per la coca de bolets:
Saltem els bolets (descongelats millor) en una paella i una mica d'oli. Salem. Afegim l'all i, després, el julivert picat.
Untem amb la llet de coco la massa de la coca. A sobre hi posem els bolets. Posem el formatge ratllat a sobre.

Enfornem entre 10 i 15 minuts. Si ho volem podem gratinar-ho un moment al final.

1 comentari:

trifasic de baileys ha dit...

mmm que bona la de bolets!! m'ha agradat molt el toc de llet de coco! ho provaré! petons i bona revetlla

Segueixen aquest bloc