*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dissabte, 22 de maig del 2010

Bombons de foie del Pep

Aquesta recepta del Pep Nogué la vaig provar a la classe que ens va fer a l'Espai del Consum Bonpreu, encara no he tingut ocasió de fer-la a casa, però és que és tant bona...

Ingredients:
- 400 gr. de fetge gras o mi-cuit
- 200 gr. de cobertura de xocolata al 70%
- 50 gr. de mantega de cacau o oli de gira-sol
- sal grossa en escames
- pebre rosa

Agafar un plàstic film i tallar-ne uns quadrats de 20x20 cm. Dividir el bloc de fetge gras en deu porcions i posar-los al centre del plàstic. Embolicar-los formant una petita bola. Prémer bé per què no quedin forats. Posar-ho al congelador per que agafin cos. Si treballem amb mi-cuit, tallar-lo a daus i posar-los al congelador.

Fondre la cobertura de xocolata al bany maria. Un cop fosa, incorporar la mantega de cacau o l'oli de gira-sol i remenar per què quedi ben barrejat. Posar la cobertura damunt d'un marbre i donar-li tombs amb una espàtula per a temperar-la a uns 30ºC. Posar-la en un bol.

Tot seguit treure les boles de fetge, i amb ajut d'unes forquilles, passeu-les ràpidament per la xocolata fosa i, seguidament, damunt d'un paper sulfuritzat. Decorar amb sal grossa i un pols de pebre acabat de moldre.

Reservar a la nevera i treure'ls uns 20 minuts abans de servir.

13 comentaris:

La cuina vermella ha dit...

Ja m'imagino la textura melosa i gustosa del foie, amb el toc contundent i cruixent de la xocolata amanida amb flocs de sal. Quina bona idea, quina gran recepta. Un petó.

Glòria ha dit...

Una recepta de contrast!. S'haurà de provar!

Maria ha dit...

M'agrada el foie i m'agrada la xocolata però mai hagués pensat que junt pot quedar bé... sera qüestió de provar-ho!!
Petonets

MaryLou ha dit...

Molt bons!! jo els vaig fer i ens van agradar molt!
Petonets

starbase ha dit...

Sensacional! No es que tingui foie cada setmana precisament... però quan en tingui és una molt bona alternativa!!

Cuinagenerosa ha dit...

una gran recepta, sí senyor, uneix dos productes que em perden. gràcies com sempre per transmetre'ns-la.

mercè ha dit...

jO NO SÓC DE FOIE, PERÒ RECONEC QUE AQUESTA RECEPTA ÉS SORPRENENT!, als qui els agrada el foie han de gaudir d'allò més!a reveure sara.

Marta Padenous ha dit...

Saps que no em puc imaginar el foie amb la xocolata...però com que els dos m'agraden segur que deu estar de mort! ....
Ptnts

Anònim ha dit...

Bua aixo deu estar de vici mmmmm

Visc a la Cuina ha dit...

Quins bombons més diferents: tinc ganes de provar-los a casa, m'agraden els contrastos!

Francesc ha dit...

Oh!!! Quina meravella!!!! M'agraden tots dos ingredients i la combinació ha de ser brutal!!!! Per què ens deu agradar tot el que engreixa!!! Catxis!!! És que això d'estar a règim... Besades

Fem un mos ha dit...

Aquets bombons al Miquel li agradaran molt, foie i xocolata, aquell dia no li varen donar lloc a la classe. ( a mi no m’agrada el foie)
Molts petons

Teresa ha dit...

Ostres, quin contrast! no som massa de foie, però amb xocolata...es podria intentar!
Una abraçada

Segueixen aquest bloc