*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dijous, 20 de maig del 2010

Suquet de mongetes del Pep

Aquesta és una recepta que fa dies (en tinc un munt de pendents) ens va fer en Pep Nogué a l'Espai Consum de Bonpreu, és amb bacallà, però jo la suggereixo fer-la amb un altre peix, sardines... Senzillament el bacallà no m'agrada. La penjo però tal com ens la va donar.

Ingredients:
- tripa de bacallà
- 600 gr. de mongetes del ganxet cuites
- 250 gr. de patates mores (amb la pell vermella)
- 1 litre del suc de cocció de les mongetes o del brou que farem
- 1 dl d'oli d'oliva verge
- mitja cabeça d'alls
- 3 tomàquets madurs
- 1 pebrot verd italià (dels prims)
- 1 dl de vi blanc sec
- 1/2 quilo d'espines de bacallà
- 50 gr. de pell de bacallà salada (es pot substituir per llom de bacallà)
- 10 gr. de polpa de nyora
- 5 fulles de julivert

Dessalar la tripa de bacallà amb abundant aigua freda durant un parell d'hores. Traieu-li el tel de color fosc i talleu-la a daus regulars.

Poseu una olla al foc amb el suc de les mongetes i l'espina de bacallà. Deixar-ho coure 10 minuts a foc mitjà, colar i reservar.

Pelar les patates i fer-ne daus o boles a mida mitjana.

Pelar els alls i triturar-los amb l'oli, reservar-ne una cullerada per la picada i la resta posar-la en una cassola al foc. Quan comenci a agafar color, tirar-hi el tomàquet ratllat i deixar-ho coure lentament. Salar-ho.

Quan estigui concentrat, tirar-hi el vi blanc i deixar reduir.
Afegir el pebrot tallat ben menut i deixar coure 1 minut.
Incorporar el suc de les mongetes i del bacallà i les patates. Deixar coure uns 5 minuts.
Quan les patates siguin mig cuites afegir-hi les mongetes i la tripa de bacallà. Deixar coure uns 7 minuts. Salar.

Fer una picada d'all, la nyora, la pell de bacallà, les fulles de julivert i un cassó del suc de la cocció. Tirar-ho a la cassola i deixar que acabi de coure uns dos minuts més. Provar el punt de sal.

NOTA: Si es fa amb sardines. netes sense espines i afegides a última hora, es pot fer servir un brou de peix normal en comptes del suc de mongetes i espines de bacallà.

6 comentaris:

starbase ha dit...

Mmmmm, doncs jo trobo que bacallà yes si forever. Així que no li canvío ni una coma a la recepta.

Mmmmmmmmmm. :))

Francesc ha dit...

Una recepta ben original. M'ha sobtat això d'afegir-hi la pell del bacallà a la picada. Supose que deu donar un gust diferent. Salutacions

Francesc ha dit...

Benvolguda Sara Maria, em passa una de grossa amb el teu blog: al meu hi apareix un enllaç del teu que es diu "magdalenes de tonyina" i ara va i pitge damunt i em diu que això no existeix. M'haurà entrat un virus al blog? N'estic intrigadíssim. Besades

GURMET ha dit...

Una recepta sabrosa i força potent, potser millor rap o lluç que sardinas.

Visc a la Cuina ha dit...

Una recepta de dinar de diumenge!

Sara Maria ha dit...

Amb sardines netes i sense espina, i afegides a última hora. Jo és que els peixos no m'entusiasmen... Lluç, no, rap encara... Però molt millor sardines.

Francesc, es penjarà demà, el volia programar i el vaig penjar per equivocació. El vaig despenjar i es tornarà a penjar.

Segueixen aquest bloc