*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

divendres, 25 de setembre del 2015

Guisat d'aletes de pollastre

Ja sabeu que m'agraden les aletes de pollastre, en sóc una fan compulsiva! M'agraden amb la punta, malgrat que a molts lloc li treuen. Avui les he comprat a Veritas, tenia ganes de pollastre gustós i fort, i a pes, les venen sense punta. Que hi farem.
Tenia una mica de brou de paella de carn iverdures Aneto, que em quedava d'una altra recepta que ja penjaré. Quan no puc fer el brou a casa, m'agrada molt fer servir els diferents tipus de bou que té l'Aneto. Crec que aquest per fer aquestes aletes va genial.
Tenia petites llimes seques que m'havia regalat la Laura de Cuinejar, li donen als guisats una frescor genial, li en vaig afegir una.

Ingredients:

- 500 gr d'aletes de pollastre
- 3 patates no massa grans
- 1 ceba de figueres gran
- 3 grans d'all
- un raig generos de vi ranci
- 150 ml de bou de paella de carn i verdures Aneto
- una petita llima seca
- sal, pebre, herbes aromàtiques
- oli d'oliva verge

Passar les aletes, salpebrades i aromatizades amb les herbes, per la casola amb oli, com que les que vaig fer servir jo eren ecològiques necessiten més cocció, ja que la carn és més forta. Un cop comencin a daurar, reservar-les.

En el mateix oli coure les patates tallades a daus.
Afegir-hi la ceba tallada a talls grossos i els alls laminats.

Un cop comencin a estar cuits, però que la ceba estigui encara cruixen, afegir les aletes i un bon raig de vi ranci. Afegir també la llimona seca. Deiar reduir. Ho vaig salar molt lleugeramen per que suessin però no molt atès que el brou final ja té sal.

Un cop hagi reduit el vi ranci afegir el brou i abaixar el foc. Deixar que redueixi el brou tot anant remenant de tant en quant per vigilar que quedi ben cuit.


Segueixen aquest bloc