*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dissabte, 9 de setembre del 2017

Crema d'enciam

Tenir amics que tenen hort és una riquesa. En Jordi i en Phillipe en tenen, però a l'Alvèrnia (França)... Això si, quan venen sempre em porten alguna cosa. I a voltes em passen receptes genials com aquesta de col farcida. Aquest estiu em varen dur enciams, uns enciams petits però molt gustosos, i com que tenia un brou de verdures Aneto, en vaig fer aquesta crema. Freda és molt refrescant.


Ingredients:
- enciam (si són petits dos o tres)
- mig porro
- mitja ceba tendra
- un patata petita
- un gra d'all
- brou de verdures Aneto
- una cullerada sopera de crême fraîche
- sal i pebre
- oli d'oliva verge

En una olla, al foc, posar un raig d'oli, (si es vol es pot fer amb mantega), afegir-hi el porro, la ceba tendra, l'all i la patata tallats a daus. Donar-los unes voltes i afegir-hi l'enciam també tallat.
Unes voltes i afegir-hi el brou de verdures.

Les patates és el que tarda més a coure, si les hem tallat petites couran abans. Quan estiguin cuites apaguem el foc, salpebrem i afegim la cullerada de crême fraîche i ho triturem. En comptes de crême fraîche es pot fer servir iogurt grec, també queda molt bé.

Ho deixem refredar a la nevera i llestos.


-->
Si es vol es pot colar, però es perd la fibra dels aliments. Jo ho trituro bé (un got americà o un robot de cuina ho trituren molt bé, no es nota la fibra) i no ho colo.

2 comentaris:

Sandra Morata ha dit...

Quella ricetta gustosa, sarebbe deliziosa prepararla per il fine settimana. Anche se non sono molto bravo a cucinare, mi piace veramente carni rosse .... Grazie per la ricetta.


También te envió esta receta de mi país Perú: recetas de cocina peruana

Bet Carbonell ha dit...

l'haurem de provar de fer!!

Segueixen aquest bloc