*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dilluns, 15 de juny del 2020

Magdalenes de cacao

Algunes notes: he posat farina de civada per què en tenia una mica i la volia aprofitar. He afegit cacao pur, i no he augmentar la quantitat de sucre, al meu gust han quedat just al punt que m'agraden de dolç (no en excés), si us agrada molt el dolç potser que poseu una mica més de sucre o mel o feu servir alguna xocolata en pols que ja porti sucre.
Les ametlles les podeu picar i afegir a la massa, se'm va ocórrer a última hora i per això vaig optar per enfonsar-les al mig de la massa.

Ingredients:
- 125 gr d'ous (en el meu cas 2 ous)
- 125 gr de sucre
- 100 gr de farina
- 25 gr de farina de civada
- 2 cullerades soperes rasses de cacao pur
- 4 gr de llevat Royal
- 125 ml d'oli d'oliva verge
- canyella
- ametlles crues

Escalfem el forn a 210ºC
Batem els ous, hi afegim el sucre i continuem baten, no cal que arribi a blanquejar, afegim la canyella i l'oli.
Un cop estigui tot integrat, afegim les farines i el llevat tamisats.
Barregem bé.

Aconsello posar les cassoletes de paper dins algun motlle més rígid, això ajuda que pugin per que la cassoleta no s'obre.

Omplir-les de manera que no arribi la massa a dalt, després creixeran.
Jo he enfonsat una ametlla crua al mig de cada massa per magdalena.

Enfornar durant uns 15 o 20 minuts, segons els forns. Anar-ho controlant de la manera tradicional de punxar, si surt el punxó net es que estan al punt.

Segueixen aquest bloc