*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dissabte, 10 d’abril del 2010

Coulant de xocolata negra

De la classe de cuina amb xocolata del Pep Nogué a l’Espai Consum Bonpreu. Un dels meus postres preferits (i en tinc pocs). Amb aquestes quantitats en surten uns dotze.

Ingredients:
- 250 gr. de cobertura de xocolata del 70%
- 250 gr. de mantega
- 125 gr. de sucre
- 275 gr. de rovells d’ou (aproximadament 13 rovells mida L)
- 200 gr. de clares d’ou (aproximadament 5 clares mida L)
- 100 gr. de farina

Fondre la mantega. Fora del foc, incorporar-hi la cobertura i remenar fins que es fongui.

Afegir-hi els rovells i les clares. Triturar.
Afegir-hi el sucre i la farina. Triturar.

Posar en motlles individuals, prèviament engrassats. En Pep va fer servir un spray desmoldejant que va d’alló més bé.

Reservar a la nevera fins al moment de coure’ls per servir.

Temps de cocció entre 8 i 10 minuts a una temperatura d’entre 180-200ºC.

Notes: per celíacs es pot canviar la farina per midó; els motlles han de ser tipus flam gran amb la base d’una mida semblant que la part de dalt; la farina no cal tamisar-la per que la triturem; s'ha de treure cru, abans no es quedi cuit del tot.

19 comentaris:

margot ha dit...

Que bo nena! en tinc un de congelat a la nevera...
N o se si mangarlo. ajajajaja.
Be,ja que el teu esta fet, i si man pases un troset? jaajjaj

Isabel ha dit...

Que bons son els coulants!!!
Un petó!

Marta Padenous ha dit...

Ooooooooooooooo..per que el coulant és un menjar dessitjable???em pot!!!
Ptnts

La cuina vermella ha dit...

Estimada Sara Maria,
De tots els coulants que hem vist en tots els blocs, ens quedem amb el teu, és el més suculent de tots!!
Enhorabona.

Sara Maria ha dit...

Estava deliciós... I Vermells, dels que he provat de fer aquest (que encara no he fet a casa però caurà aviat)és dels que queda bé al punt.
La setmana vinent vaig a comprar el forn nou... L'estrenaré amb aquest coulant!

Gemma ha dit...

També és una de les meves postres preferides, junt amb el tiramisú. Es tracta de trobar l'estona exacte de forn i a disfrutar!!!!

Violeta ha dit...

Encantada d'haver trobat el teu blog suculent, a través del blog Simplicigats, Sara Maria.

Tinc un dubte seriós: la farina, quan es posa? És que la recepta no ho diu.

Petons.

Sara Maria ha dit...

Gràcies Violeta, ja ho he corregit!!

Ruben ha dit...

També hi ha l'opció de fer-ne 20 o 25, guardar-los al congelador i coure'ls directament 16 minuts. Queden fantàstics!

Per què són tan cars al restaurant i tan barats a casa?

Xavier ha dit...

Em pareix espectacular, de veres!

Maria ha dit...

Mare meva, Sara Maria!! Estic babejant!!!
Un petonet

xavier ha dit...

Sara Maria!

Quan ens convides?

A la Rosa Maria li agraden molt i la veritat és que, com diuen els vermells, el teu està en la pole position.

Francesc ha dit...

BONÍIIIIIIIIIIIIIIISIM!!!! UAU!!!

Joaquín Báñez ha dit...

Jo no soc gaire de menjar postres, pero m'encanta fer-los. Que es aquest spray per desmotllar que comentes? M'intriga!

Salutacions!

Sara Maria ha dit...

Joan, aquest esprai és una passada, ruixa els motlles amb ell, l'esprai optimitza la quantitat de grassa que es fa servir i els unta uniformement, en desmotllar-los surten fàcilment. Jo n'he vist a Gadgets de cuina, però encara no l'he fet servir.

Eli ha dit...

Estic igual que la Violeta, a través del Gatot, he arribat fins aqui... I tenint en compte que la xocolata em torna bojaaaaaaaaa................

Bona troballa!!!!

Tornaré!

Miel ha dit...

Encara no n'he fet!!! t'ha quedat perfecte!!

Segur que està boníssim!!! gràcies per la recepta!!!

Petonasso

Miel

mercè ha dit...

Doncs...encara no n'he fet mai!,és un dels postres que tinc a la llista de "pendents".A reveure Sara.

la gemmota ha dit...

Hola Sara Maria!
Per fi t'he associat al teu blog...t'havcia visitat altres vegades però amb el canvi de look a l'Àtica no et vaig reconèixer!!

Un apunt sobre el coulant: si hi poses farina d'arròs o de panís queda finíssim finíssim!

Ah, les magdalenes estaven boníssimes! Ens les vam acabar el diumenge amb xocolata calenta! mmm...A veure si penges la recepta!

Segueixen aquest bloc