*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

divendres, 23 d’abril del 2010

Foie gras amb all confitat

Del llibre El llibre de l'ànec d'André Bonnaure.

Ingredients:
- 300 gr. de foie gas cru d'ànec
- 20 grans d'all
- sal i pebre

Fer a trossos el foie gras tot traient-ne els nervis i les venes, salpebrar-lo i guardar-lo en lloc fresc.

Pelar els alls. Posar-los a coure amb aigua freda. Quan comenci a bullir, colar-los i repetir l'operació dues vegades més. Deixar-los refredar.

Anar col·locant en una terrina els trossos de foie i els alls (jo els he tallat a rodanxes gruixudes), tot prement una mica. Si voleu podeu alternar capes tot acabant amb una de foie.

Coeu la terrina al forn a la temperatura que vulgueu fins que veieu que al cim de la terrina hi ha un mil·límetre de greix fos.
Enretirar-ho del forn i deixar refredar en lloc fresc unes sis hores.

Si poseu un tros de paper sulfuritzat cobrint el fons de la terrina, serà més fàcil desmotllar-lo.

Nota: El vaig deixar massa estona al forn, i la foto no és gens bona, quan tingui el forn nou que podré controlar més el tornaré a fer (és molt bo) i canviaré la foto

14 comentaris:

Gemma ha dit...

Ostres, aquesta recepta es de categoria, de restaurant amb estrella!!!
M'imgino que deus tenir moltes ganes d'estrenar el forn nou, es una eina crucial a totes les cuines!!!

starbase ha dit...

Hummm, quina bona idea. Com va el forn nou? Ja té data d'arribada?

GURMET ha dit...

Es un plat que per els amants del Foie es te que ser una experiencia .....

Fem un mos ha dit...

Una terrina de foie, que esta divina
Petons

El plat blanc ha dit...

La teva recepta amb va perfecte. Avui jo també couré un foie!! petons

Sara Maria ha dit...

El forn nou va a mig camí cap el final ja, si abans sabia el que no volia que fes ara ja se quin vull... Ara sols toca anar a encarregar-lo i que me l'instal·lin. Això però la setmana vinent, aquesta he anat molt liada i amb el marro de la feina...

Xavier ha dit...

Xè, quina recepta més curiosa. Jo mai no he cuinat fetge d'ànec i no sé si gosaria posar-m'hi!

Besades.

mercè ha dit...

Crec que aquesta recepta respecta el foie com cal, és a dir sense afegir coses que enmascarin el gust.Si a més hi afegim el gustet de l'all ha de ser realment exquisit!!!A veure si arriba aquest forn i ens "deleixes" amb més receptes estupendes!,a reveure Sara!(un petonet de l'Ona).

Anònim ha dit...

El que importa és el gust, Sara. Quina gran injustícia això de no poder fer un tastet virtual; a vegades les fotos no fan gens de justícia. Grrrr... quina ràbia!

maragda ha dit...

No me la puc ni imaginar, però intueixo que ha d'estar exquisid. Apa! un altra de pendent ;)
Petons

Anònim ha dit...

Jo no soc gaire de menjar postres, pero m'encanta fer-los. Que es aquest spray per desmotllar que comentes? M'intriga!

Salutacions!
(Joaquín Báñez)

Sara Maria ha dit...

És un spray de mantega, quan ruixes un motlle el cobreix amb una capa fina molt ben repartida, especialment en els motlles amb formes. Va genial, jo el diumenge vaig fer els coulants i em va anar perfecte per desmotllar-los. N'he trobat a Gadgets de cuina.

Francesc ha dit...

Boníssima l'entrada. "Gadgets de cuina"!!! M'ho hagués comprat tot quan hi vaig anar. Besades

GURMET ha dit...

Et deixo un repte al meu bloc!!

Segueixen aquest bloc