*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dimecres, 7 d’abril del 2010

Galetes de formatge blau

Aquestes galetes que ens fa ensenyar la Mireia Carbó al Club Social Caprabo, són genials. També es poden fer servir com a base brisa per quiches... Mmmm...

Ingredients:
- 150 gr. de farina
- 100 gr. de formatge blau
- 50 gr. de formatge cremós per untar
- 50 gr. de Maizena
- 50 gr. de mantega
- 2 ous
- 1/2 sobret de llevat
- pebre de tres colors
- sal

Fondre la mantega al microones i reservar-la.
Barrejar la farina amb el llevat i la Maizena.
Triturar els formatges amb un dels ous i la mantega tèbia. Afegir-hi les farines i amassar com ho fem amb la pasta brisa, procurant no amassar-ho massa.
Fer-ne una pilota, embolicar-la amb paper film i deixar-la reposar a la nevera uns 30 minuts.

Donar forma a les galetes. Pintar-les amb l'altre ou batut i empolsinar-les amb pebre i sal, millor si és flor de sal.

Coure-les al forn a 180ºC, dalt i abaix, durant uns 8 minuts.

Es poden acompanyar, per exemple, d'una amanida de tomàquet tallat a daus (sense llavors), alfàbrega picada i olives negres amanida amb oli d'oliva i sal.

13 comentaris:

starbase ha dit...

Personalment no m'agraden els formatges blaus així que no crec que el faci...hehe. Però com a snack és una bona idea que permet posar-hi altres formatges potents.

MaryLou ha dit...

Qué bones!!! jo las vaig fer deseguida i ens van agradar moltíssim! Las receptes de la Mireia sempre queden bé, oi?
Petonets

No tot són postres ha dit...

jo que sóc una gran fan dels formatges potents... estic segura que m'encantaran. Vaig a fer un copia-enganxa i a imprimir!!!
PTNTS
Dolça

Unknown ha dit...

M'encanten les galetes de formatge i aquestes teves han quedat genials.
Muas!

La cuina vermella ha dit...

Yuhuuuuu!!! Sara Maria, és una estupendíssima idea, m'agrada molt aquest aperitiu, segur que te les vas menjant sense adonar-te!
Una proposta molt atractiva, fàcil i que fa molta festa.

Sara Maria ha dit...

Estaven genials, em queda provar la pasta com a base de quiche... Però és a la llista de pendents

Maria ha dit...

Sara Maria, mare meva!! Sóc formatgera a tope i aquestes galetes em creen hipersecrició de saliva!!! Com a base de quiche... genial, quina idea!!!
Petonets

Cuinagenerosa ha dit...

amb aquesta recepta tant atractiva i fàcil em veig amb cor de fer galetes, les probaré amb un gorgonzola que tinc a la nevera.

xavier ha dit...

Ostres, estic segur que això ha d'estar molt bo!

Personalment els formatges m'agraden molt. Aquesta recepta me l'apunto.

Una abraçada!

Fem un mos ha dit...

Unes molt bones galetes per un bon aperitiu
Petons

mercè ha dit...

Crec que el 90% dels que érem a la classe de la mireia hem fet aquestes galetes...ens van agradar,eh?!.T'han quedat genials!!mercè-dest.cass.

Sara Maria ha dit...

Epssss... que la foto són de les que va fer la Mireia, no pas de les meves... Quan faci el quiche ja el fotografiaré!!

Ruben ha dit...

Doncs a mi m'encanten els blaus (bé, de fet m'agraden TOTS els formatges), així que això va directe a la carpeta de futures :-)

Segueixen aquest bloc