
Ingredients:
- 6 mandarines
- 6 ous
- 225 gr. sucre
- 250 gr. d’ametlla ratllada
- 1 cullerada de postres de llevat (tipus Royal)
Posar a coure les mandarines senceres, amb la pell, dins d’una cassola amb aigua freda, a foc lent unes dues hores.
Triturar-les i deixar-les refredar.
Mentre barrejar els ous sencers amb el sucre, blanquejar, afegir l’ametlla ratllada i el llevat. Aquí si es vol s’hi pot afegir un raig de licor.
Finalment afegir el puré de mandarina.
Posar la barreja dins d’un motlle quadrat de 20 cm untat amb mantega, al forn escalfat 180ºC durant 40 minuts.
Millor fet del dia abans.
Es pot fer amb 3 taronges o amb 4 llimones.
16 comentaris:
Ideal para un desayuno o una merienda.Me gusta
Miquel
Doncs t'ha quedat un pastís de mandarina molt bo d'aspecte!! Ara que n'és l'època, potser el faça. En llegir això del licor he pensat en el Cointreau. Què te'n sembla? Besades
Crec que la recepta original posava Cointreau o curaçao. Però és que a mi els postres amb licor no m'agraden. Vigila la quantitat que no mati l'aroma de mandarina.
Caram, coure les mandarines amb tota la pell. Es clar que la part blanca de la mandarina no es tan gruixuda com la de la taronja, però ostres a mi es que no m'agrada gaire el regustet amargant que aporta.
Es molt senzill aquest pastís, m'encanta.
No es nota l'amarg, potser per això les fan bullir dues hores... Sempre pots afegir-hi una mica de mel, crec que hi quedaria bé, millor que licor
Quin tall!, i quin coloret!, me l'apunto pitant!.A veure quan ens veiem Sara!Una abraçada.
Un pastis que ha d’estar deliciós, el provaré.
Petons
Ha d'estar boníssim!!! m'encanten les mandarines (llàstima que em fa pal pelar-les, je je je)
Ptnts guapa
Guapaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
Que bó, me la apunto.
Petons maca.
M'ha agradat tant aquest pastís que ja tinc les mandarines al foc....
Molt xulo el canvi d'imatge que has fet!!!
Ahir vàrem fer el de mandarina, molt bo!!!. Demà provarem de fer-hi el de llimona.
Mmm quina bona pinta! avui mateix el faré!
Amb llimona... Ja diràs que tal queda!!!!
Hola Sara: T'agrairia em diguessis que vol dir "blanquejar" El dissabte faré aquest pastis, té molt bona pinta.
Gràcies.
Volia dir batre fins que quedi una crema agafada i blanquinosa
Un pastel de mandarina, ¡qué original! saludos Sara Maria que hacía tiempo que no me pasaba!
Publica un comentari a l'entrada