*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

divendres, 7 de març del 2008

Albergínies gratinades farcides de carbassa

Ingredients:
- 2 albergínies
- 250 g de carbassa
- 2 cebes
- 1 alls
- 50 gr. de formatge tendre ratllat
- 3 llaunes d’anxoves en oli d’oliva
- oli d’oliva verge
- sal

Tallar les albergínies al llarg, per la meitat. Fes-hi uns petits talls en ambdós sentits per tal que es coguin be. Afegeix una mica de sal i oli. Posar-les al forn, a 180ºC, durant uns 15 minuts.

Retirar-les del forn i buidar-les deixant una mica de carn per tal que aguanti el farciment. Reservar la carn que em tret en un plat.

Per al farcit picar la ceba finament i fregir-la en una paella amb una mica d’oli.
Picar l’all i la carbassa i afegir-los a la paella.
Deixar que es vagin fregint a foc lent.
Picar la carn de les albergínies a daus i afegir-la a la paella. Deixar fregir uns minuts i reservar.

Farcit les albergínies amb la barreja, posar a sobre les anxoves i el formatge ratllat. Gratinar-les al forn durant 2 o 3 minuts. Servir al moment.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Bona tarda,

Ahir vaig fer aquesta recepta, tot i que la vaig complementar amb un llit de patates i salsa de tomàquet. (vaig seguir la recepta, només que mentrestant feia el farcit i omplia les albergínies, vaig posar a la plata del forn patates tallades i després salsa de tomàquet. Un cop fet, al final a sobre hi vaig posar les albergínies i ho vaig gratinar tot plegat. Va quedar molt bo. El problema però, es que van quedar les albergínies una mica crues, per el meu gust massa crues. Per tal que quedin més fetes, amb deixar-les més estona al forn ja n'hi ha prou o bé millor bullir-les una mica.

Gràcies.

Bernat

Sara Maria ha dit...

Deixar-les al forn una estona més, senzillament així crec que n'hi haurà prou. Bona idea aquesta del llit de patates i tomàquet.

Segueixen aquest bloc