
Ingredients:
- 25-30 flors de saüc
- 1 litre de suc de poma
- el suc de 2 llimones
- 1 quilo de sucre gelificant
El sucre gelificant es troba fàcilment a Andorra, marca Saint Louis – Confisuc. Es pot substituir per fulles de gelatina o agar-agar. Aquí en tenen a botigues de venda per pastisseria, però ho venen en grans quantitats.
Escalfar el suc de poma a 60ºC i macerar-hi les flors de saüc durant unes 12 hores. Filtrar.
Afegir el suc de les llimones i el sucre. Bullir uns 4 minuts i posar en una safata o motlle per que es refredi. També es pot guardar en pots esterilitzats per fer servir més endavant.
També es pot fer diluint xarop de saüc en el suc de poma i seguir la recepta igual, malgrat que en aquest cas, com que el xarop ja porta sucre, millor fer-la amb gelatina o agar-agar.
7 comentaris:
Ummmmcrec que amb lo llaminer que soc..
Un món que encara no he ni començat a explorar: l'herboristería.
Bona informació i un bon recordatori de que 'en un momento dado' m'hi haig de ficar.
Em sorprenen molt aquestes receptes amb saüc. Semblen molt bones...
Sara M. ... i que en faries d'aquesta gelea? perquè la fariem servir?
Doncs per si sola ja és molt bona, però pot servir per farcir algun pastis i posar-hi fruites a sobre. Tallar-la a daus i posar-la dins un iogurt, en una macedònia... Nosaltres en varem fer uns pastissets amb suc de saüc i gelea també molts bons, ja veureu la recepta.
M'agraden molt les herbes, però el saüc no l'he probat mai. Serà questió de posar-s'hi.
Una abraçada
De sucre gelificant en venen a Andorra.
Publica un comentari a l'entrada