*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dilluns, 11 de gener del 2010

Pomes al forn del Jamie Oliver

Del llibre Escuela de Cocina del Jamie Oliver. Vaig fer servir golden, es poden fer servir reinetes o bramley. Tampoc no hi vaig posar panses i vaig fer servir sucre de canya. Ell hi posa un rajolí de brandy o whisky i jo no li vaig posar.

Ingredients:
- 2 pomes golden
- 25 gr. de mantega sense sal
- 1 fulla de llorer seca
- 1 clau
- 25 gr. d’ametlles picades
- 50 gr. de sucre de canya
- ratlladura de pell de mitja taronja
- ratlladura de pell de mitja llimona
- un cullerada petita de barreja d’espècies: canyella, nou moscada o macís, pebre de Jamaica, gingebre sec, cilandre i comí de prat


Treure la mantega de la nevera una estona abans, per tal que quedi pomada.
Escalfar el forn a 180ºC.

Treure el cor de les pomes, fer un tall superficial en sentit horitzontal al voltant de la meitat de la poma.

Picar al morter la fulla de llorer i el clau. Posar-ho en un bol junt amb la mantega pomada.
Afegir-hi els altres ingredients, tot reservant unes quantes ametlles, i, amb l’ajut de la ma, amassar-los tot barrejant-los molt bé.
Farcir els forats de la poma amb la barreja, posar les pomes en una safata per anar al forn. Al fons, i per sobre les pomes, posar les ametlles reservades per tal que s’aromatitzin amb el suc que deixin anar les pomes.

Enfornar durant uns 35 o 40 minuts, fins que estiguin tendres i daurades. Deixar-les refredar cinc minuts abans de servir, banyant-les amb el suc que hagin deixat anar.

10 comentaris:

starbase ha dit...

Grandioses. Jo faig moltes pomes al forn i penso fer aquestes (jo li poso un rajolí de rom normalment).

Clau! Quina bona pensada per a les pomes!!

Ah, llàstima no tenir-ne ara mateix a casa.

Francesc ha dit...

Molt bones aquestes pomes!!!! Només em para una mica l'ús del llorer. no és que no m'agrade, però és que dóna molt de sabor, no? El Jamie Oliver té molt d'èxit darrerament, però no li'n conec cap recepta. A Londres hi vaig veure una revista que es deia (en anglès) "Les meues receptes de Nadal per a la meua família". També hi té publicats un munt de llibres. Com que no en sé, d'anglès, no li'n vaig comprar cap. A veure si en veig algun en català que em fa el pes. Salutacions

Sara Maria ha dit...

Jo també, mentre les feia, ho pensava això del llorer i quan les vaig provar, no pas!

Cuinagenerosa ha dit...

ets una bona fan de l'oliver, a mi també m'agrada molt, adaptat una mica, és clar, i això és el que té de bo, que sempre surt bé encara que com tu no hi posis algun ingredient.

MaryLou ha dit...

Boníssimes!!! m'apunto aquesta recepta, segur que a casa meva els encanta!!
Bon any, guapa!!!!

Fem un mos ha dit...

Ostres quina poma mes bona, no tinc costum de fer fruita al forn però la provaré
Petons

Cuinetes-Carme ha dit...

Han d'estar molt i molt bones. Mmmmmmmmmm.
ptns

dolçosdesdecasa ha dit...

No les he provat, però segur que estan bones, m'encanta aquest cuiner! sempre dic que un bon regal seria passar un meset a la seva cuina! No estem acostumat a fer servir en les postres el clau, el llorer, però hi donen una aroma especial.
Salutacions (des de comacasa-res)

illetapitita ha dit...

Que bones les pomes al forn, i amb aquesta fred ve més de gust menjar-les així que del temps!
Aquestes han d'estar molt bones!
Bon any!

Glòria ha dit...

I amb aquesta salseta caramelitzada, que bones!!!!!!!

Segueixen aquest bloc