*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dilluns, 4 de gener del 2010

Tiramisú de torró amb estel de Nadal

L'última de les receptes de la Mireia Carbó al curs del Club Social Caprabo.

Ingredients:
- 75 gr. de torró tou (Xixona)
- 1 cullerada de sucre
- 2 ous
- 250 gr. de mascarpone
- 6 melindros

Per a l'almívar:
- 50 gr. de sucre
- 200 ml. d'aigua
- 1 rajolí de moscatell
Per la decoració:
- sucre
- ametlles laminades

Fer un almívar lleuger amb l'aigua, el sucre i el rajolí de moscatell, un cop arranqui el bull el retireu del foc. Deixar-ho reposar. Remullar-hi els melindros i col•locar-los al fons de copes, bols individuals o gots, segons hagueu escollit per presentar el postre.

Ratlleu el torró.
Munteu els rovells dels ous amb la sucre fins que doblin el seus volum.
Muntar les clares a punt de neu.

Barrejar el mascarpone amb la crema de rovells i el torró. Finalment les clares muntades.

Disposeu dues cullerades i mitja, per cada got, sobre els melindros.
Deixar-ho refredar a la nevera.

Fer un caramel. Sobre un paper sulfuritzat fer, amb el caramel, estels i abans no es solidifiquin, tirar-hi per sobre les ametlles laminades. Deixar refredar i separar del paper. Fer servir els estels per decorar les copes.

7 comentaris:

Striper ha dit...

El estel es el punt final a una delicia.

Francesc ha dit...

T'ha quedat un tiramisú ben nadalenc. El detallet de l'estrela de Nadal queda preciós. Segur que és un pecatòrum!!! Besades

Sara Maria ha dit...

La foto és del que va fer la Mireia al curs, jo li vaig posar una neula... I com sempre em passa quan cuino jo: no li vaig fer foto!

Cuinetes-Carme ha dit...

Sara Maria,
Bony any i bona diada de Reis, tot i que és una mica tard.
En a mí em va passar el mateix, el dia de cap d'any vaig fer tantes coses que no vaig fer ni una de foto, però amb aquesta recepte el tiramisú va tenir un èxit randiòs.

Una abraçada.

ana ha dit...

gracies per fer les cronique de la mireia,jo no puc anar ales clases,pero gracies atu puc fer les seves receptes.
moltes gracies i bon any

ana

Arantxa ha dit...

Ideal Sara Maria! Este año oía mucho lo del tiramisú de turrón pero aun no lo había visto, te ha quedado genial, que tal de sabor?

Saludos!

Sara Maria ha dit...

Muy bueno Arantxi, ya lo he hecho dos veces y pronto la tercera... Para aprovechar los restos de turrón... Una buena excusa!!!

Segueixen aquest bloc