*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dijous, 21 de maig del 2009

Compota de cebes vermelles al cardamom

Un altre dels purés del llibre Une petite faim. 280 mets salés & sucrés.

Ingredients:
- 600 gr. de cebes vermelles
- 4 càpsules de cardamom verd
- 300 gr. de sucre de canya
- 10 cl. de vi blanc sec
- 10 cl. de vinagre de mel
- Sal i pebre

Pelar les cebes i tallar-les finalment en juliana.
Obrir les càpsules de cardamom i extreure’n els grans.

Dins una cassola d’esmalt o una antiadherent, posar al foc la ceba i el sucre a foc lent primer, quan les cebes comencin a fondre apujar el foc.
Afegir el vi blanc, els grans de cardamom i el vinagre. Fer coure a foc moderat durant uns 20 minuts.
Corregir de sal i pebre i aturar la cocció quan ja no quedi suc dins la cassola.

Servir a temperatura ambient, i si es vol es pot triturar. Per acompanyar terrines, patés i la xarcuteria.

Foto de Picassa

7 comentaris:

Francesc ha dit...

Boníssim!!! Això és una recepta fantàstica!!!

Striper ha dit...

Ostres no se jo aixo.

Massitet ha dit...

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!
Què bo, Sara Maria! Jo sóc un gran afeccionat a les melmelades de ceba. Precisament aquests dies estic experimentant amb espècies i herbes aromàtiques. Aquesta és genial!
Copiada, guappa!!!

Sara Maria ha dit...

Estic encantada amb aquest llibre, es una meravella. Ja m'hi imagino una costellada amb tot de bols amb diferents purés... Nyam!!

La cuina vermella ha dit...

Em sembla una idea alucinant, quina meravella Sara Maria.

el pingue ha dit...

El otro día comí un repollo con cardamomo, como guarnición de una codornices y estaba buenísimo. Esta con cebolletas estará de coña.
Un saludo
Roberto

Sara Maria ha dit...

L'he fet, i genial!! Sols he canviat el vi blanc per cava

Segueixen aquest bloc