*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dijous, 20 d’agost del 2009

Espinacs i musclos gratinats

Fa uns quants anys, molts, crec recordar que era cap el 90, vaig fer un curs de cuina en una escola que ja no existeix, es deia Cent-en-grana. A part de cuinar, varem aprendre les característiques de diverses tècniques i lèxic gastronòmic. Va ser tot un curs i molt profitós. Aquesta és una de les receptes que hi varem fer.

Ingredients:
- 2 kg. d’espinacs
- 32 musclos
- ½ l. de vi blanc
- 75 gr. de mantega
- 75 gr. de farina
- 75 gr. de formatge ratllat
- sal


Netejar els espinacs i coure’ls en poca aigua amb sal. Escorre’ls i reservar.
Jo, en comptes de fer-los bullir en aigua els poso en un bol i al microones tres minuts, sense aigua.

Netejar els musclos i posar-los a coure amb el vi blanc i un cullerot d’aigua.
Un cop oberts, retirar del foc, separar els musclos de les closques, reservar.
Colar el líquid i reservar.

En una cassola desfer la mantega, afegir-hi la farina i remenar uns 10 minuts. Mullar amb el líquid dels musclos i deixar a foc lent, sense deixar de remenar, fins que comenci a bullir.

En una safata que pugui anar al forn, posar al fons els espinacs, a sobre els musclos, cobrir amb la salsa i empolsegar amb el formatge. Gratinar al forn fins que estigui daurat.

A voltes li he afegit anet picat, hi va molt bé.

3 comentaris:

Marta Padenous ha dit...

Bona suggerència, espinacs i musclos...ho provaré!
Ptns

Cuinagenerosa ha dit...

aquesta barreja em sembla original i bona, però sobretot m'apunto aquesta mena de beixamel amb el suc dels musclets, perquè deu estar genial.

Sara Maria ha dit...

Si Manel, la beixamel aquesta surt molt bona, crec recordar que algun cop la vaig fer servir per una lassanya també de musclos i peix

Segueixen aquest bloc