Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dilluns, 20 de setembre del 2010

Restaurant el Pont Vell de Besalú

Varem anar amb la família a la Fira Medieval de Besalú, anàvem a sortir per buscar un restaurant fora de la ciutat i, just abans de sortir pel portal a mà dreta varem veure un restaurant que ens va cridar atenció.
Una carta interessant i que ens deixessin entrar amb el gos ens va animar per escollir-lo i entrar, i va ser un encert! És el restaurant Pont Vell.

Sols entrar, ja des del carrer, s’endevina la cuina on es pot veure els cuiners trafegar. Una escala que baixa porta cap a la sala, si es continua més avall hi ha una altra sala i la terrassa.

Com que anàvem amb les iaies varem optar per quedar-nos a la primera sala, còmode i acollidora. I amb una bona vista del pont de Besalú, el nom del restaurant: El Pont Vell.

La cuina, propera, cuidada, amb productes de qualitat i deliciosa. L’atenció de la sala, acollidora i correcte, sense exagerar l’atenció, la justa i necessària.

Ens varen servir un tast de benvinguda d’una crema de carbassó i porros que estava deliciosa.

Els plats que varem escollir:
Remenat d’ou i bolets
L’ou gens ressec i els bolets al punt just de cocció

Foie gras d’ànec trufat elaborat en el restaurant
Realment bo, fi i gustós

Patés de la casa amb torrades
Tres variants bones

Pernil Ibèric amb figues
Bona qualitat

Filet de vedella amb salsa de Jabugo al Xerès
Bona qualitat del filet, al punt, i la salsa boníssima

Peu de porc farcit de bolets i foie amb reducció de PX
Excel•lents, realment el que ens va agradar més, bon equilibri dels bolets i foie del farcit

Illa flotant
Merengue sobre crema anglesa, just el punt de dolç que ens agrada, gens excessiu

Pastís de formatge fresc
Molt bo

Gelats variats fets a casa
Molt bons

Gelat de vainilla amb xocolata calenta
Com va gaudir el meu nebot d’aquest postre

Formatges variats
Excel•lents per qualitat i temperatura, el codony sempre acompanya be els formatges

Francesc ha dit...

Caram, quin dinar més bo!!! A més, amb la vista del pont de Besalú, encara devia ser tot més bo. Fa un munt de temps que vaig anar a Besalú i em va agradar moltíssim. Va ser en un viatge amb alumnes. Recorde que una altra companya professora i jo vam deixar un escrit a l'ajuntament per demanar que posaren el nom de "Ramon Vidal" a algun carrer o plaça del poble. Llavors encara no n'hi havia cap. Ara no sé si ens devien fer cas. Besades

starbase ha dit...

Ostres, quina col.lecció de cuina 'clàssica' tan atractiva... veu triar molt i molt bé per el que podem veure :))

La cuina vermella ha dit...

Hi hem passat un munt de vegades per davant, i sempre hem dit que algun dia anirem a dinar.
Ara tu ens poses la cirereta del pastís, genial!

maragda ha dit...

ostres! quina alegria aquest post, sempre que anem a Besalú ens regalem un àpat en aquest restaurant, i sempre sortim ben satisfets!
Petons!

mercè ha dit...

Jo també hi era a la fira Medieval!!!, vam veure les curses de cavalls, els timbalers italians... Però no et vaig veure a tú... No saps què donaria per tastar un bocinet de cada plat, tenen un aspecte realment escandalós!, Una abraçada, espero veure't aviat!

josep ha dit...

Sara,
Ja veig que us vàreu posar les botes!
Bona recomanació.
Una abraçada

margot ha dit...

Hola guapisimaaaaaa!
Que bo, i que maco el paisatge.
i la fritata de pasta la he mangiada a Nápols como no, je je.