*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dimarts, 10 de juliol del 2012

Taller de postres amb l'Ada Parellada i uns quants ossets

Quan per gastroblocaires ens varen ofertar fer un taller de postres amb les gominoles dels ossets vaig pensar... Comorrrrrrr???? Continuant la lectura de la proposta vaig veure que el taller el donava l’Ada Parellada, i aleshores no en vaig tenir cap dubte, segur que en treiem alguna cosa interessant!!!

Primer fem una mica d’història, que vaig conèixer gràcies a aquest taller i que no sabia.

A Bonn, el pastisser Hans Riegel, fundador al 1920 de la marca Haribo (acrònim del seu nom i del nom de la seva ciutat natal), es va inspirar en els ossos ballarins del circ de Bonn per crear el 1922 els ossets de goma. Ara fa 90 anys. Actualment l'empresa és a mans dels seus descendents.

La base és sucre, aigua i gelatina. Al llarg del
temps s’han anat variant els gustos i se li han afegit altres productes com sucs de fruita i altres extractes i concentrats de fruites que els hi donen més varietat de gustos i colors.
Els primers caramels els repartia la dona del Hans en bicicleta, i varen ser ràpidament coneguts. Fins i tot l’Albert Einstein es declarava afeccionat d’aquestes gominoles.

Actualment es fabriquen al món uns 100 milions d’ossets al dia, entre la fàbrica de València i la de Catalunya (tenen des del 1995 una fàbrica a Cornella de Terri a prop de Banyoles) es fabriquen 600 milions a l’any.
L’empresa té unes 15 fàbriques repartides en diferents països.

He de dir que a mi m’agraden, però com tot el dolç no entusiasmen. Reconec que si en tinc al davant en vaig menjant de tant en quant, són addictives. Tenen la mida justa per ser-ho.
I us he de dir que la capacitat per imaginar, crear, realitzar, de l’Ada hi va que ni pintada!
Vaig sortir del taller realment contenta i sorpresa del bé que responen unes gominoles com els ossets a ser introduïdes en postres.








A continuació una de les receptes que varem poder fer i provar:


Ingredients:
-100 gr. de xocolata blanca
-200 gr. de corn flakes
-500 gr. de xocolata negra
-200 gr. de fruits secs variats
-80 gr. de mantega de porc
-Un rajolí de licor

Fonem la xocolata blanca al microones, a potència mitjana, traiem i remenem cada 30 segons perquè no es cremi, és molt delicada.  Afegim els corn flakes i ho barregem fins aconseguir que la xocolata els cobreixi totalment.


Fonem la xocolata negra de la mateixa manera i hi afegim amb la fruita seca picada, el llard de porc i el rajolí de licor.

Folrem un motlle (si pot ser cilíndric o rectangular) humitejat amb film de plàstic. Fem una capa de xocolata blanca amb corn flakes. Repartim a sobre els ossets de Haribo. Cobrim amb la barreja de xocolata negra i fruita seca.
Ho deixem quatllar a la nevera.

Anem tallant a rodanxes més o menys fines.

4 comentaris:

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

No hauría pensat mai que els ossets donessin tant de si, però l'Ada es tota ella imaginació i ens ho vem passar molt bé.
Petons.

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Caram!

Tapa't de tapes ha dit...

Un taller molt profitós, veig! Caram, amb els ossitos. petons

Miquel ha dit...

Genial¡¡

Segueixen aquest bloc