*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dilluns, 3 de setembre del 2012

Pa de farina blanca i farina d'espelta

Aquest és un dels pans que he fet a la panificadora que més m’ha agradat, l’he fet amb diferents proporcions, llavors i farines, però finalment em quedo amb aquesta recepta.

Ingredients:
- 300 gr. de farina de força blanca
- 200 gr. de farina d'espelta integral
- 50 gr. de llavors de sèsam torrades
- 14 de llevat sec
- un raig generós d'oli d'oliva
- 360 ml d'aigua

El llevat que més m’agrada és aquest, el venen a Veritas.
M’agrada el pa sense o amb poca sal, a voltes hi poso una punta de cullera petita, de cafè, de sal.

Poso l’aigua i l’oli al cubell de la panificadora, afegeixo la fina, el llevat i el sèsam.
Tanco i poso el programa de pa esponjós, pes 750 gr. i torrat núm. 2 (de tres). Llestos!

Quan la panificadora avisa que ja està llest, el trec i el deixo refredar sobre una reixa.

Si poden afegir altres llavors, com flocs de civada, però aleshores redueixo la quantitat de sèsam i hi poso uns 25 gr. de cada.

4 comentaris:

Unknown ha dit...

Màgradaria poser fer-lo, però no trobo farina d'espelta, les proporsions són molt semblants a les que faig servir.

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Això de poder fer pa i posar-hi la quantitat de sal que un vol es fantàstic. Quina delícia poder fer-se aquest tipus de menjar.

starbase ha dit...

Caram, has fet proves i proves hehehe. Jo la veritat és que no li he donat un us gaire creatiu i sempre faig servir les barrejes del LIDL... haurè de digievolucionar!!

el taller de cuina ha dit...

Darrerament em passa que se'm fa malbé el llevat fresc. amb aquesta recepta començaré a treballar amb el sec.
es veu un pa ideal per fer un bon esmorzar i començar el dia amb bon peu!
petonets

Segueixen aquest bloc