*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

divendres, 8 de març del 2019

Xampinyons marinats

Aquest xampinyons marinats, gairebé són escabetxats depenen de la quantitat de vinagre o suc de llimona que hom li posi. Jo en poso poc per que no m’agrada massa, i per això els anomeno “marinats”. Són ideals per acompanyar algunes carns i per afegir a les amanides. 

Ingredients:
- xampinyons
- all
- oli d’oliva verge
- vinagre (jo he posat vinagre de mel, però que no sigui de Mòdena) o suc de llimona
- mostassa antiga (pot ser de Dijon)
- fulles de romaní
- sal i pebre al gust

Les quantitats seràn segons la quantitat de xampinyons i segons us agradi, més o menys, el gust de vinagre, la fortor de mostassa o all...
El líquid a omplert una mica més de la meitat del pot ple dels xampinyons.

Es netegen i tallen a quarts dels xampinyons, si són grans, si són petits es poden posar sencers.
Es posen en un pot de vidre que tanqui bé (haurem d’anar sacsejant algun que altre cop).

Es barregen els altres ingredients, menys les fulles de romaní, amb el braç elèctric i s’afegeixen al pot, junt amb les fulles de romaní. Es tanca i es sacseja.

Guardar-lo a la nevera, tot sacsejant-lo algun cop per que el líquid impregni tots els xampinyons.
Al dia següent ja es poden començar a consumir.

Segueixen aquest bloc