*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

diumenge, 3 de maig del 2020

Macarrons de confinament


Responent a la crida del gran cuiner i pedagog gastronòmic, Pep Nogué, vaig fer aquesta recepta de macarrons. 

A ciutat, en moment de confinament, no sempre pots trobar el que vols, però vaig comprar els ingredients, alguns de proximitat, a botigues petites del barri on estic confinada que intenten sobreviure cada dia. 

Els alls tendres, magnífics, de la verduleria Roldan que té molt producte del parc agrari del Baix Llobregat; les mandonguilles de la polleria del barri, Casa Planes, que tenen obrador i les fan ells; el sofregit de tomàquet un de conserva que és el que
acostumo a fer servir quan no el faig jo, el de Conserves Ferrer, m'agrada molt; i finalment la pasta, Rumbo, d'una botiga petita de productes italians que acaba d'obrir al barri, just quan em entrat en confinament, i més que mai, necessiten clients; la barreja d'herbes és de la parada Javier i Rosario Fruits secs i Espècies del Mercat de l'Abacederia; el formatge emmental ratllat és de Granja Armengol; el vi ranci, Etim DO Montsant, un dels millor que he provat.



Ingredients:

- 120 gr de macheroncelli rigati núm. 7
- 1/2 pot de sofregit de tomàquet Ferrer
- 6 mandonguilles de pollastre
- un manat d'alls tendres
- un raig generós de vi ranci
sal
- pebre
- herbes aromàtiques
- formatge emmental ratllat
- sal i pebre
- oli d'oliva verge

En una cassola petita (les quantitats són per una ració generosa), fregir les mandonguilles i reservar.
En la mateixa cassola posar els alls tallats a rodanxes petites amb un rajolí d'oli d'oliva, sal i pebre, i les herbes aromàtiques. Deixar coure remenant i vigilant.
Quan estigui gairebé a punt, tirar-hi el vi ranci i deixar que evapori l'alcohol.
Afegir el tomàquet i les mandonguilles, deixar que faci xup-xup i redueixi una mica.

Mentre haurem bullit la pasta seguint la recomanació del fabricant, jo l'he deixat dos minuts menys per que l'he acabat de coure a la cassola amb la salsa i les mandonguilles. Reserveu una mica de l'aigua de coure la pasta.

Molt important: la salsa espera a la pasta, mai a l'inrevés.

Afegir la pasta a la cassola amb les mandonguilles, i deixeu coure els temps que li manqui a la pasta, si veieu que li manca líquid, afegiu una mica l'aigua de coure la pasta que hem reservat, al gust, segons la voleu més o menys seca.

Al servir empolsinem amb el formatge per sobre.

Segueixen aquest bloc