*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

divendres, 28 de juny del 2013

Pollastre amb llet d'ametlles

De la trobada amb Josep Lladonosa, el Dia Sàpiens, en vaig recollir la manera de fer llet d’ametlles i fer-la servir després per coure un pollastre, bé, en realitat hauria de ser gallina, però jo l’he fet amb pollastre. Si la voleu fer amb gallina sols heu de tenir en compte que la cocció amb la llet ha de ser més llarga.

Ingredients: 
- un pollastre, sencer o tallat, jo el vaig fer tallat a vuitens 
- un got de vi negre 
- all 
- 1 carquinyoli
Per la llet d’ametlles: 
- 200 gr. d’ametlles crues i pelades 
- 1 litre i quart de brou de pollastre, jo he fet servir l’Aneto

El dia abans preparem la llet d’ametlles, triturem les ametlles amb el brou i el guardem a la nevera. L’endemà ho colem amb un colador molt fi. Reservem.

A mig forn posem la graella i a sobre el pollastre, el podem untar amb llard. A sota posarem una de les safates del forn per que reculli el greix que deixa el pollastre, si volem hi podem posar un paper sulfuritzat al fons i així no se’ns enganxarà.

Un cop comenci a estar cuit el posem a dins la cocotte o dins una cassola que pugui anar al forn.
Hi afegim el greix que hem recollit i la llet d’ametlla que tenim reservada.
El posem al forn baix, per fer una cocció lenta.

En una paella reduïm el vi negre. Un cop hagi reduït almenys la meitat, fem una picada amb ell, l’all i els carquinyolis Reservem.
Si volem hi podem afegir una mica de canyella, pebre...

Com que era pollastre i tallat (es pot fer amb el pollastre sencer i coure’l a l’ast) jo el vaig deixar una hora a 80ºC.
Hi afegim la picada i ho deixem coure uns minuts més.

Segueixen aquest bloc