*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dilluns, 9 de novembre del 2015

Crema de carbassa, la tardor!

És el temps de carbasses, moniatos, castanyes... I es nota, arreu, als blogs es poden trobar receptes amb aquests productes de tardor. I aquesta és una d'aquestes receptes.

La crema de carbassa que proposo és feta obrint la nevera i mirant que hi ha... És una de les versatilitats que té la carbassa, pot combinar-se de mil maneres i amb mil productes, dolç i salat, tant li fa, sempre queda bé.
Especialment trobo que li queda bé el curri, aquí n'hi poso.

Jo hi vaig posar brou Aneto de pollastre, com he dit altres vegades sempre en tinc a casa i a l'estiu me'l prenc fred de la nevera, sense més... És un dels brous que és “fons de nevera”, és pot fer amb qualsevol altre brou. Fins i tot, si confiteu bé les cebes i les caramel·litzeu, ho podeu fer amb aigua.


Ingredients:
- mitja carbassa
- 4 cebes mitjanes de Figueres
- 1 carbassó
- 1 poma
- 2 grans d'alls
- una patata mitjana
- oli d'oliva verge
- 2 cullerades de postres de mantega
- 1 litre de brou Aneto de pollastre
- sal, pebre, curri...
- 6 castanyes torrades

En una olla hi posem la mantega i un rajolí d'oli, les cebes tallades a trossos i ho posem al foc, salem i tapem.
Pelem i tallem els alls i els hi afegim. Tapem.

Pelem i tallem la carbassa a daus. Reservem.
Pelem i tallem la patata a daus. Reservem.
Tallem el carbassó a trossos. Reservem.
Pelem i tallem la poma a trossos. Reservem.

Quan tenim la ceba cuita al gust, hi afegim la carbassa, carbassó, la patata i el curri al gust, remenem i deixem coure una estona.

Si no tenim les castanyes cuites, les torrem, pelem i fem trossos, grans o petits, al gust.

Afegim el brou. Quan estigui cuita del tot la carbassa i la patata, afegim la poma i triturem. Corregim de sal i pebre.

Jo la vaig servir a temperatura ambient amb els trossos de castanya i un rajolí d'oli d'oliva per sobre. Es poden triturar les castanyes en oli i fer servir un rajolí de l'oli resultant.

Segueixen aquest bloc