*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

divendres, 30 de setembre del 2016

Amanida de cap de vedella

Per prevenir l'artrosis i el desgast de les articulacions, és bo el col·làgen i el magnesi, i a més la vitamina C que ajuda a assimilar el col·làgen. Aquesta amanida els porta tots tres, el cap de vedella aporta col·làgen, el pebrot verd aporta vitamina C, i el julivert aporta vitamina C i magnesi. Una bona amanida per preparar les articulacions a l'estiu que fem més excursions!

Es pot amanir amb oli i vinagre, o llimona, o fer una vinagreta amb oli, vinagres i mostassa, també aquesta que vaig hi vaig fer queda genial, i que és la que poso en aquest post; el que si que va bé, és amanir-ho força temps abans de servir, el dia abans perfecte, així es marina tot junt i queda més gustosa. Si us en sobra la podeu reciclar tot barrejant-la amb enciam tallat petit o allargar l'amanida amb arròs.

Ingredients:
- dos talls grans de cap de vedella
- un pebrot verd italià
- julivert fresc, al gust
- all, al gust (si en poseu a la vinagreta ja no cal aquí)
- una ceba tendra
Per amanir:
- una cullereta de mel
- un all
- el suc d’una llimona
- la mateixa quantitat d’oli
- una cullereta de mostassa de Dijon
- sal

Al meu gust, el secret, és tallat ben petit el cap de vedella, en daus o laminat. Compte que en algunes parades de menuts, per l'amanit de cap de vedella us aconsellen morro, personalment m'agrada més el cap de vedella per que és més tendrumós i aquesta és la característica d'aquesta amanida.

Doncs això, tallar ben petit el cap de vedella i posar-lo en un bol.
Picar la ceba i l'all petits i afegir-los al bol.
Picar el julivert, a mi m'agrada molt en amanida, per tant n'hi poso força. Afegir a la barreja.
Picar petit el pebrot verd. Afegir a la barreja.

Posar tots els ingredients de la vinagreta per amanir en un pot, jo hi poso poca sal, i triturar-ho amb el braç elèctric, segurament s'emulsionarà com una maionesa.
Posar-ho al bol i remenar per que quedi ben barrejat i impregnat.

Deixar-la reposar a la nevera una bona estona.

Hi queda molt bé cogombrets en vinagre i tàperes picats.

2 comentaris:

Turu ha dit...

LLàstima de coses que es perden...aquesta amanida és impossible de trobar ja als restaurants..

rosa ha dit...

Bonissima ! ! !
Salutacions
Rosa

Segueixen aquest bloc