*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

divendres, 30 de maig del 2008

Amanida de cogombres i tomàquets amb iogurt i menta

5 Comentaris / Cliqueu per llegir-los i escriu-ne
Tot visitant la web de Director al paladar, m’he trobat amb aquesta recepta, com que ve l’estiu i és una recepta ben fresca la reprodueixo aquí.

Ingredients:
- un cogombre
- 12 tomàquets cherry
- 80 gr. de formatge feta
Per la salsa d’amanir:
- 1 cullerada de iogurt
- 4 cullerades d’oli d’oliva verge
- el suc d’una llimona
- 1 cullerada de menta fresca
- un polsim de sucre
- sal i pebre


Es netegen el cogombre i els tomàquets; es talla el cogombre a rodanxes ben fines que es tallen per la meitat, i els tomàquets es tallen a quarts.
Tallar el formatge a daus petits.
Posar-ho tot en un bol i reservar.

Barrejar el iogurt amb el suc de la llimona i l’oli d’oliva, fins que quedi una barreja homogènia. Afegir-hi la menta fresca ben picada.

En servir, s’amaneixen els ingredients amb aquesta salsa.

dijous, 29 de maig del 2008

Full de xocolata i plàtan

3 Comentaris / Cliqueu per llegir-los i escriu-ne
Del curs de cuina amb en Pep Nogué.

Ingredients per la mousse de plàtan i canyella:
- 300 gr. de plàtan
- unes gotetes de suc de llimona
- 1 cullerada de canyella en pols
- 200 ml. de nata
- 2 fulles de gelatina de 2 gr. cadascuna

Ingredients per la xocolata:
- 300 gr. de xocolata de cobertura

Hidrateu la gelatina i reserveu-la.
Peleu i feu puré els plàtan amb el suc de llimona. Escalfeu una petita part del puré al microones i dissoleu-hi la gelatina. Barregeu-ho amb l'altra part del puré i referedeu-ho.

Bateu la nata fins que estigui mig muntada i barregeu-la, amb moviments suaus, amb el puré de plàtan. Reserveu-ho.

Foneu la xocolata i esteneu-la a sobre d'una placa amb paper film. Marqueu els rectàngles a la xocolata, d'uns 6 cm per uns 9 cm, aproximadament. Deixeu-los solidificar en un lloc fresc. Trenqueu els rectàngles marcats i reserveu-los en un lloc fresc.

Intercaleu els rectangles de xocolata amb la mousse de plàtan en un plat.

dimecres, 28 de maig del 2008

Canelons de llagostins amb maionesa de porradell

7 Comentaris / Cliqueu per llegir-los i escriu-ne
Del curs de cuina que varem fer amb en Pep Nogué.

Ingredients:
- 4 làmines de pasta fresca rectangulars
- 100 gr. d'albergínia escalivada
- 100 gr. de tomàquets pelats
- 100 gr. de remolatxa cuita
- 200 gr. de llagostins
- 1 escalunya
- sal
- un manat porradell picat
- 2 rovells d'ou
- el suc de mitja llima
- 1 cullerada de mostassa antiga
- 200 gr. de brots d'enciam
- 300 ml d'oli d'oliva verge
-1 raig de vinagre de Mòdena

Poseu l'olla a bullir amb un pols de sal. Quan arrenqui el bull, tireu-hi les làmines de pasta i deixeu-les coure. Refredeu-les en aigua freda i poseu-les al damunt d'un paper assecant per treure'n tota l'aigua.

En la mateixa aigua de bullir la pasta, escaldeu els llagostins sense pelar. Un cop cuits, deixeu-los refredar i peleu-los. Piqueu-los petits.

Piqueu l'alberginia fina. Talleu els tomàquets a daus petits. Feu el mateix amb la remolatxa cuita.
Peleu l'escalunya i piqueu-la ben fina.

Per la maionesa de porradell:
en un bol, poseu-hi els rovells, el suc de mitja llima i un pols de sal. Barregeu-ho bé i aneu-hi afegint 200 ml d'oli, tot fent una maionesa. Un cop emulsionat, afegiu el porradell picat ben fi. Reserveu una mica de porradell per decorar el plat.

Barregeu l'albergínia, el tomàquet, la remolatxa, els llagostins, l'escalunya, un pols de sal, i la maionesa. Mescleu-ho bé.

Formeu els canelons i poseu-los al costat de l'enciam.
Feu una vinagreta amb oli d'oliva, el vinagre de Mòdena i la mostassa, i decoreu-los amb ella i una mica de porradell picat.

dimarts, 27 de maig del 2008

Curs de cuina amb en Pep Nogué

5 Comentaris / Cliqueu per llegir-los i escriu-ne




El dijous 25, i un cop més gràcies a la Gemma de la Cuina de casa, varem assistir en blog, al curs de cuina d’en Pep Nogué organitzat per l’Espai de Consum de Bonpreu i la Revista Descobrir Cuina.



Podeu llegir les cròniques de la Cuina de casa i del Cafè de nit.
I, com jo, una mica més tard, la de la Cuina Vermella.

Segueixen aquest bloc