*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dijous, 4 de desembre del 2008

Pastís de pastanaga amb coco

Ingredients:
- 800 gr. de pastanaga
- 400 gr. de coco ratllat
- 200 gr. de sucre
- galetes Maria Fontandeda (allargades)
- xocolata negra per ratllat
- moscatell (pot ser llet si el voleu sense alcohol


Bullir la pastanaga tallada a trossos petits.
Mentres col·locarem en una safata, protegida amb paper d'alumini, una primera capa de galetes sucdes lleugerament amb moscatell o llet.
Un cop la pastanaga està tova, la triturem i li afegim el coco, el sucre i una mica d'aigua calenta, tot barrejant fins a deixar una pasta eixuta i sense grumolls.

Col·loquem una capa de la barreja de pastanaga sobre la capa de galetes. Afegim una altra capa de galetes sucades, i a sobre una altra de pasta de pastanaga.

A sobre aquesta última capa de pastanaga, ratllarem la pastanaga i exposalrem les virutes sobre el pastís.

Deixem el pastís un parell d'hores a la nevera per què es refredi i compacti.

Si es vol fer més gruixut es poden afegir més capes de galetes i pasta de pastanaga.

11 comentaris:

Striper ha dit...

Aixo te que estar bonissimmmm, quina gana.

Maria ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Maria ha dit...

Sempre havia vist els pastissos de pastanaga cuits, com pa de pessics. Aquest és ben curios. I la combinació pastanaga-coco-xocolata, bona.

Gemma ha dit...

Com diu la Maria, aquest pastís de pastanaga és ben original... em sembla que el provaré de fer amb les meves nebodes, que com que no es fa al forn és ideal per elles ;)

Arantxa ha dit...

ME ha gsutado mucho esta receta, la verdad es que probé hace tiempo un pastel de zanahoria y me gustó mucho el sabor (yo que soy poco de dulce empalagoso). La haré de aquí a poquito porque en casa tengo zanahorias y coco rallado!

Gracias ;-)

Sara Maria ha dit...

Doncs si, és sorprenent. El va fer l'altre dia la meva germana (el de la foto), i sorprèn el gust a la boca. Genial per fer amb nens, tens raó Gemma.

xaro ha dit...

Molt original, si senyora!! Me l'apunto per provar-lo!!

La cuina vermella ha dit...

M'encantaaaa!!

Francesc ha dit...

Oé! Oé! Oé! Oé! Oé!

Glòria ha dit...

Els pastissos de pastanaga són una assignatura pendent per a mi!. Al final, ho hauré de provar, després de veure'n uns quants!.

Fins aviat

Cuinagenerosa ha dit...

m'apunto a la idea de fer-lo amb nens, que jo les postres sempre les faig amb companyia i aquest sembla prou assequible per a mi.

Segueixen aquest bloc