- 1/2 kg. de sardines, netes i sense espina a filets
- 100 ml de vinagre de vi blanc
- 500 ml d'aigua
- 2 grans d'all
- pell de mitja llimona
- pell de mitja taronja
- escames de sal
- oli d'oliva verge
- tomàquet raff
- ceba tendra
- torrada de pa
En un recipient adient posar capes de sardines tot salant cada capa.
Barrejar l'aigua i el vi, tirar-ho per damunt de les sardines.
Tapar i posar-ho a la nevera un mínim de quatre hores, segons la mida de les sardines.
Un cop estiguin cuites, però no massa, retirar-les, assecar-les i posar-les de nou en una altra pàtera.
Afegir-hi les pells de llimona i taronja, els dos alls aixafats i cobrir amb oli.
Tapar i deixar de nou a la nevera fins que les fem servir.
Al servir posar unes rodanxes fines de tomàquets sobre la torrada, a sobre un filet de sardina. Acabar amb ceba en juliana ben fina.
Es pot amanir amb una vinagreta d'olivada però jo, com que les sardines havien estat ja en oli no ho vaig fer, sols les vaig escórrer una mica per tal que conservessin el gust de llimona i taronja i llestos.
7 comentaris:
Mai he cuit així la sardina, que sempre m'ha semblat gruixuda per a fer-la tipus 'seitó'. Està clar que la meva impresió no era la correcta :)
Caram, quina pintorra!!!
....i una mica de soja al marinat??
Jordi
Starbase, queden boníssimes!
Jordi, suposo que s'hi pot posar, però amb compte amb la sal, per què la salsa de soja ja és salada.
Jo tampoc he cuinat mai les sardines, d'aquesta manera, tot i que el seitó gairebé sempre ho faig així. bon toc, la taronja i la llimona!
Ha d'estar boníssima aquesta torrada.
Jo les marino gairebé de la mateixa manera i puc donar fe del que dius, Sara Maria, queden boníssimes!
PTNTS
Dolça
Hola...
A mi com el cru, em va molt encara les marino menys.. :)
Les netejo d’escames i aletes traient l’espina. Poso sal i les deixo 30min cobrint-les amb una barreja d’aigua (2/3) i vinagre (1/3) deixant-les marinar.
I ja les tinc a punt de posar una mica d'oli i ja està... Tot i que ara que dius, el gust de cítrics els ha de donar el seu toc de gràcia.
Salut..!
Hola Sara!
He vist que tens moltes receptes al teu blog, i m‘agradaria presentar-te la página Lestevesreceptes.cat, llançada recentment, on els usuaris poden buscar entre més de 14000 receptes de les millors pàgines catalanes. També hem creat el Top blocs de receptes, on, de franc, pots afegir el teu bloc.
Lestevesreceptes.cat té diverses versions, en suec, francès, anglès, italià o castellà entre d’altres. Vols formar part de la nostra família?
Quedem a la teva disposició!
Andreu
Lestevesreceptes.cat
Publica un comentari a l'entrada