*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dimarts, 7 d’abril del 2020

Arròs d'aprofitament en dies de confinament

Dies de confinament, verdures mig gastades a la nevera, doncs un arròs que es pugui combinar amb qualsevol altre aliment, carn, peix, llegums...
Sempre diuen, i ho he comprovat, que si un arròs està al punt d'aigua i cocció no es passa. Per això vaig decidir fer un arròs, que després passo per la paella per escalfar i llestos.
No tenia paella petita, així que vaig aprofitar una oferta de Valira i en vaig comprar una, en dos dies la vaig tenir a casa, m'encanten les paelles de Valira, i més la sèrie Aire; i les carmanyoles encara més.
Com que està fet amb restes de la nevera, no sé les quantitats, una mica d'allò i una mica d'això. I com que el volia per acompanyament divers, el vaig fer amb aigua, tal me'l varen ensenyar a casa uns coneguts a Alcoi. Posaré, més o menys mesures, però tant fa, la qüestió era netejar la nevera abans no anés, novament, a mercat; més que mai, vaig al mercat, hi trobo les verdures més fresques, carn i peix... Tot en una qualitat que em dura a la nevera sense haver de sortir novament a comprar.
Llàstima de no tenir bolets, n'hi hagués afegit.

Ingredients:
- mig pebrot vermell
- un pebrot verd italià mitjà
- tres cebes tendres
- sis alls tendres
- un porro
- quatre tomàquets pera
- mig carbassó mitjà
- mitja albergínia gran
- un paquet d'olives verdes “manzanilla” sense os
- cúrcuma
- pebre vermell fumat
- sal
- oli d'oliva verge
- vi ranci
- aigua

Picar finament les cebes i posar a la paella amb oli i sofregir. Picar els alls i afegir-los a la paella.
Salar. Deixar que treguin aigua.
Mentre, tallar a daus petits, les altres verdures i anar afegint-les a la paella: albergínia, pebrot verd i vermell, carbassó, tomàquets... deixar que treguin l'aigua. Tirar-hi les olives verdes. Afegir la cúrcuma i el pebre vermell, donar unes voltes i tirar-hi un bon raig de vi ranci... Que no falti mai el vi ranci!

Quan hagi evaporat el vi ranci, hi tirem aigua, jo n'hi tirat fins que cobria un dit les verdures. Corregir de sal.

Un cop bulli, hi tirem uns quants grapats d'arròs repartint-lo arreu de la paella. Sense por. Remenem un mica. Ho deixem just el temps que posa el paquet d'arròs, i si veiem que hi manca aigua, n'hi podem afegir una mica, preescalfada, però amb compte, no volem que n'hi hagi massa, cal la justa.

Si voleu el podeu passar pel forn. Jo, com el volia per dos dies (el problema d'estar sola a casa confinada), no li he passat, avui he passat per la paella el que m'havia quedat d'ahir i estava boníssim, just al punt sense passar.

Segueixen aquest bloc