*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

dijous, 23 d’abril del 2020

Coliflor amb beixamel

Vaig veure en algun lloc, aquests dies de confinament, una manera de coure la coliflor sencera que em va semblar molt interessant, ho vaig veure i no en vaig prendre nota d'on... consisteix en fer-la a la papillota, embolicar la coliflor, sencera, en paper d'alumini, completament segellat i posar-la al forn. Jo la vaig coure a 180ºC durant mitja hora, potser tres quarts. Qui ensenyava com fer-ho, després la tallava a llesques i la passava per la planxa... Genial.

També volia provar una de les receptes que en Raul Balam ens ha ensenyat aquests dies al seu Instagram, una beixamel que fa la seva mare, la Carme Ruscalleda, el secret és que hi posa xerès!
Malgrat sembli que hi ha poca farina, és suficient, us ho asseguro.

Ingredients:

- 400 gr de llet
- 200 gr de nata líquida
- 16 gr de farina
- 18 gr de mantega
- 5 gr de sal
- pebre blanca
- nou moscada
- 10 gr de xerès sec
- una col cuita com explico a la introducció
- tres talls de cansalada cuita (no fumada)
- tres cullerades soperes de tomàquet sofregit
- pecorino ratllat

Escalfar la llet i la nata.
En una cassola apart, posar-hi la mantega i la farina, deixar coure, sols 10 segons. Apartar del foc i afegir la sal, el pebre i la nou moscada.
Afegir la llet molt calenta i el xerès, remenar i posar al foc fins que arrenqui el vull durant uns altres 10 segons, tot barrejant amb les baretes. Aquí ell diu que colem i reservem, jo no ho he fet això de colar-ho, m'havia quedar sense cap grumoll.

En una safata per anar al forn, posem el tomàquet sofregit, posem a sobre la coliflor tallada a trossos, la cansalada i la beixamel.
Per sobre el pecorino ratllat.
Posem al forn a gratinar fins que estigui torrat al nostre gust. Si es vol es pot posar una mica de mantega o oli per sobre el formatge, jo no li vaig posar.

Segueixen aquest bloc