*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

divendres, 19 de gener del 2007

Salmó marinat a l'anet

Ingredients
- Un llom de salmó fresc sense espines però amb la pell
- 500 gr. de sal "gorda" (hi ha una sal especial per a marinar amb gust a fumat)
- Tres tasses de sucre
- Anet (eneldo) fresc


Tallar l’anet ben petit i amb les mans es frega per tot el llom com si fos arrebossat. Es barreja la sal amb el sucre. En un pot que es pugui tapar es posa part de la barreja, s’hi posa el salmó (millors que es pugui posar mig llom, un al costat de l'altre) i s’acaba cobrin amb la resta de la sal. Ha de quedar ben cobert. Es tapa i es deixa a la nevera.

Quan la sal és la especial per a marinar amb gust a fumat, jo no li poso sucre. Es pot donar via lliure a la imaginació i ampliar les herbes, fins i tot s’hi pot posar pebre, curry, gingebre…

Normalment les receptes diuen que es deixi 24 hores a la nevera, però jo sols li deixo 12 hores, amb 24 hores penso que queda massa sec. I no m’agrada haver-lo d’amanir amb oli després (qüestió de quilos... i del gust natural del salmó que sense l’oli sembla fumat).

Després de les 12 hores, es treu de la nevera, es renta, s'asseca, i es pot anar tallant com si fos salmó fumat, més o menys gruixut, al gust; també a daus es bo.

Segueixen aquest bloc