*

Aquest bloc va néixer un 4 de gener de 2007

Aquest és un blog no professional, amb això vull dir que parlo del que m’agrada. Si quelcom no m’agrada, no en parlo, i si sols m’agrada, potser tampoc.
Aquí, des de sempre, a part dels professionals que escriuen en mitjans de comunicació, hi ha hagut sempre el “boca a boca”. Aquest blog pretén (no sé si ho aconsegueix) això, ser el “boca a boca”. Un bon complement al que es publica en mitjans de comunicació. Com sempre ha estat a casa nostre.

divendres, 23 de gener del 2009

Pastís de formatge i xocolata

La recepta que he trobat a Cuina per llaminers.

Ingredients:
Per a la base de pa de pessic:
- 2 ous
- 40 g de farina
- 40 g de sucre
- 25 g de cacau en pols sense sucre

Per al farcit:
- 200 g de xocolata de postres
- 325 g de formatge Mascarpone
- 300 ml de nata líquida
- 300 ml de llet sencera
- 75 g de sucre
- 2 sobres de quallada Royal

Preparació de la base:Es baten els ous amb el sucre fins que quedi una mescla espumosa i blanquinosa. S'afegeix la farina tamisada i el cacau en pols. I es barreja amb compte per tal de no desmuntar els ous.
S'aboca la massa dins un motlle desmuntable de 23 cm de diàmetre (si és de silicona, millor), i es reparteix uniformement. Es cou al forn, prèviament escalfat, durant 10 min a 180ºC.

Preparació del farcit:En un recipient, es dissolen els dos sobres de quallada en pols amb una mica de llet.
Batre el formatge per tal que tingui una textura més líquida.

En un cassó, s'escalfa la llet (excepte la petita quantitat que hem utilitzat per dissoldre la quallada), la nata líquida i el sucre. A continuació, s'hi afegeix la xocolata a trossos i es remena fins que es desfaci.

Llavors, s'hi afegeix el formatge. Es barreja bé fins que quedi una barreja homogènia sense grumolls.

S'hi afegeix la quallada dissolta amb la llet i es fa bullir durant 3 minuts sense deixar de remenar.
Finalment, s'aboca sobre la base de pa de pessic i es deixa refredar. Quan estigui a temperatura ambient, es reserva a la nevera fins al moment de servir.

Es pot decorar amb un polsim de cacau en pols.

9 comentaris:

Striper ha dit...

Ho sento pero agafat un tallet. Ummm que bo.

cocina con sabor ha dit...

mmmmm....que bo! jo també m'agafo un tallet ;)

Petons

Carme

El cullerot Festuc ha dit...

Ja tinc ganes de fer-lo...
Petunets,
Eva.

Marta Padenous ha dit...

Quina pinta!!! Que n'ha sobrat????

Francesc ha dit...

Jo, com que sóc més golafre, preferesc un bon tall. Amb els 3/4 i del pastís ja m'aniria bé. ;D

La cuina vermella ha dit...

Sara Maria: estic a règim i amb aquest pastís tinc ganes de transgredir-lo!!!

Vanesuky ha dit...

Hola maca!
Quan ehe vist aquest pasís m'he enrecordat d'un semblant que vaig fer fa temps!!Boníssim!!
Un petonet.

Mercè ha dit...

Sara Maria, et vaig deixar un missatge però veig que no va quedar registrat :(. Bé, et deia que vas anar molt ràpida a provar-lo! ;) I t'ha quedat molt bé! Us va agradar? Petons!

Anònim ha dit...

Avui la Sara Maria l'ha portat i l'he provat. Estava ........... mmmm!!!

Segueixen aquest bloc